من نماینده بازار ابزار در رونیکس هستم و نماینده شرکت رونیکس در بازار

من نماینده بازار ابزار در رونیکس هستم و نماینده شرکت رونیکس در بازار
1393/09/16
نمایش محتوای مرتبط
من نماینده بازار ابزار در رونیکس هستم و نماینده شرکت رونیکس در بازار

هر مجموعه ای به تناسب زمینه فعالیت، گستردگی، اهداف و قدمت خود نیازمند توسعه و ایجاد واحدهای جدید و نوآور می باشد. اما بی گمان آنچه در هر شرکت ارائه دهنده کالا، الزامی و غیرقابل چشم پوشی است واحد فروش است. البته تصور همگان از واحد فروش تنها در فروش خلاصه می شود، و این در حالی است که فروختن تنها بخشی از تعهد و مسئولیت این واحد است. واحد فروش می تواند نماینده تعهد و به عنوان یکی از ارکان ارتباط مستقیم و رو در رو، معرف اعتبار هر شرکت باشد. در این رابطه پای صحبت جناب آقای مرتضی پسندیده نشستیم. او که به گفته خود از سال 72 وارد بازار ابزار شد، چهار سال خدمت مرحوم حاج حسین سلطانی شاگردی کرد، تاجر شد و حالا با کوله بار تجربه های اثربخش و سودمند مدیر فروش شرکت رونیکس است. مدیری که آغاز گفتگویش ما را غافلگیر کرد:

« من نماینده بازار هستم در شرکت رونیکس و نماینده رونیکس در بازار»

چگونه شد که به رونیکس پیوستید؟
زمانی که رضا رامخو تصمیم به پایه گذاری رونیکس گرفت از من هم دعوت کرد که همکاری کنم. دلیل همکاری من با ایشان و رونیکس این بود که دیدم آقای رامخو افکار بزرگ داشته و قصد انجام کارهای ریشه ای دارد. می دانستم هدف از راه اندازی رونیکس خدمت به مردم است. به همین دلیل علی رغم درآمدی که از کار تجارت به دست می آوردم ترجیح دادم موقعیتم را رها کرده و با ایشان همکاری کنم.
رونیکس چطور توانست ظرف این مدت کوتاه به چنین جایگاهی برسد؟
دوستان ما در بازار و نمایندگان فروش شرکت در معرفی و شناساندن برند رونیکس خیلی زحمت کشیدند. برای شناخته شدن در بازار، شرکت رونیکس جنس با کیفیت عرضه می کند، خدمات خوب ارائه می دهد، تبلیغات گسترده دارد، اما طرف دیگر این موفقیت که خیلی هم مهم است عرقی است که این دوستان نسبت به برند رونیکس دارند و زحمتی است که کشیده اند. ما دست همه آن ها را به گرمی می فشاریم و دلم می خواهد روزی برسد که بتوانیم زحماتشان را جبران کنیم.
چطور توانستید ارتباطی دوسویه بین بازار و شرکت رونیکس برقرار کنید؟
هرچند مشغله کاری ما خیلی زیاد است اما این موضوع نباید باعث شود که ارتباطمان با مردم قطع شود، ما نباید فراموش کنیم که با همین ها بزرگ شدیم و بالا آمدیم. بازار ما 90 درصد دلی است و مردم با دلشان معامله می کنند. آن ها می دانند مرتضی پسندیده فقط برای سود نیست که آن ها را می خواهد بلکه به واسطه احترام خاصی که برایشان قائل است، دوستی که وجود دارد و سود متقابل، شیفته ایشان است. 50 درصد حضور من در بازار برای فروختن جنس نیست، می روم دوستان قدیمی ام را ببینم، دوستانی که برای کار ما زحمت کشیدند.
تمام سعی ما این است که فروشنده آرامش داشته و مصرف کننده هم از کار با ابزار رونیکس لذت ببرد و راضی باشد. مثلاً در نوسانات ارزی اخیر ما از اولین برندهایی بودیم که به مردم مابه التفاوت دادیم. در آن دوره بازار به طور کلی با رکود مواجه بود، بررسی کردیم و دیدیم راهش این است که شرکت رونیکس به یاری مشتریانش بیاید. بنابراین شرکت با تمام نیرو به کمک فروشندگان و مشتریانش در بازار شتافت و به روش های گوناگون از آن ها حمایت کرد. صد البته که برکتش هم به ما برگشت. 

به عنوان مدیر فروش نظر شما درباره انصاف در قیمت گذاری چیست و رونیکس چقدر به این اصل پایبند است؟
کاری که ما داریم انجام می دهیم به نوعی از خودگذشتگی است. حالا که قیمت ابزار برقی و اجناس دیگر آمده، کاملاً مشهود است که با توجه به تورم و افزایش قیمت ها در سراسر کشور قیمت های ابزارآلات رونیکس با کمترین اختلاف و حتی بدون اختلاف در تیرماه 93 نسبت به بهمن ماه 92 ارائه شده است و این نشان دهنده پشتیبانی و تعهد شرکت رونیکس به بازار ابزار ایران است، چرا که کیفیت اجناس را افزایش دادیم اما قیمت را ثابت نگاه داشتیم.

 برایمان از خدمات پس از فروش رونیکس بگویید.
ما جزء اولین برندهایی هستیم که پیش از آنکه کالا را وارد ایران کنیم قطعات وارد کردیم، آن هم نه برای فروش، بلکه برای خدمات. این کار سرمایه زیادی می طلبد و سخت تر اینکه این سرمایه می خوابد. زمانی که پروژه ابزار برقی را شروع کردیم تحقیقات زیادی انجام دادیم و نهایتا هفت ماه پیش از اینکه بار ابزار برقی برسد ما بخش خدمات را آماده کرده بودیم. این به خاطر تعهدی است که به مصرف کننده داریم. می خواستیم آن ها حتی بعد از 10 سال هم بتوانند قطعات ابزارشان را در اختیار داشته باشند. در بازار همه می گویند خدمات شما بی نظیر است. این تعداد پرسنل در واحد خدمات و صدای مشتری زحمت می کشند که هم فروشنده ها با آرامش بیشتری به کارشان برسند و هم از مصرف کننده حمایت شود. رونیکس این بستر را فراهم کرده تا پس از فروش کالا، شرکت مستقیما پاسخگوی مصرف کننده باشد، نه فروشنده. 

کیفیت رونیکس را چگونه ارزیابی می کنید؟
کیفیت به قدری برای ما مهم است که چندبار و در مراحل مختلف آن را کنترل می کنیم. کمتر برندی در کارخانه تامین کننده ناظر کنترل کیفیت و کارشناس ارتقای کیفیت دارد. این ها حاصل تحقیقات گسترده ای است که ما انجام دادیم. سعی کردیم ببینیم شرکت های بزرگ دنیا چه می کنند، مطالعه و تلاش کردیم. به همین دلیل است که بعضی از پروژه های ما 7، 8 ماه، حتی 2 سال طول می کشند. جنس ها را دست بیش از 30 کاربر مختلف با زمینه شغلی متفاوت می دهیم تا با آن ها کار کنند و ایراداتی که ممکن است به وجود بیاید را پیدا کنند. بعد، از کارخانه می خواهیم اشکالات مطرح شده توسط کاربران را رفع کند. انجام تمام این کارها بسیار هزینه بر است ولی ما این هزینه ها را در قیمت گذاریمان اعمال نمی کنیم. برای همین است که می گویم ما در قیمت گذاری انصاف داریم و حتی از خودگذشتگی می کنیم. چون اعتقاد داریم وقتی کالای باکیفیت و با قیمت مناسب عرضه کنیم در دراز مدت سود می بریم و در عین حال دعای خیر فروشنده و مصرف کننده را هم برای خودمان می خریم.

 رونیکس را چگونه می بینید؟
چیزی که برای ما مهم است این است که مردم از عملکرد ما راضی باشند. می خواهیم طوری کار کنیم که مردم ما را به خاطر خودمان دوست داشته باشند. همین انگیزه هاست که باعث می شود همه با عشق و علاقه تا دیروقت کار کنیم. می دانیم کاری بنیادین را شروع کرده ایم و می خواهیم حتی فروشنده ای ساده که در منطقه ای کوچک و دورافتاده رونیکس می فروشد با ما بزرگ شود و رشد کند. مهم این است که مردم ما را برای خودمان، رفتار و اعمال و برخوردمان دوست داشته باشند. این همان تعهدی است که ما به خودمان و مردم داریم. 

و اما حرف آخر:

 در انتها از طرف خودم و تمام مدیران شرکت از خانواده بزرگ رونیکس که در سراسر ایران برای رشد صنعت کشور و خدمت به صنعتگران ایرانی تلاش می کنند و صادقانه زحمت می کشند تشکر می کنم. به ویژه از دوستان و همکارانی که در بازار سپه به عنوان بزرگترهای این صنف مشغول به کار هستند.

ارسال نظر
نظرات کاربران