عوامل موثر در قیمت پروفیل بر چیست؟

عوامل موثر در قیمت پروفیل بر چیست؟
  • دقیقه 3
  • 1120
  • 0

به قلم زهرا لاله

26 اردیبهشت 1397

دنیای صنعت همواره در حال تغییر و تحول و پیشرفت همگام با دنیای تکنولوژی است، اگر بخواهیم به تشریح این نکته بپردازیم باید این چنین بگوییم که صنعت‌گران هم مانند دیگر اقشار جامعه و دیگر شاخه‌های شغلی به دنبال ابزار و وسایلی هستند که بتوانند توسط آن‌ها کارشان را با صرف وقت و هزینه کمتر و همین‌طور آسان‌تر انجام بدهند. بنابراین از فاکتورهایی که در هنگام خرید ابزار مورد توجه قرار می گیرد، قیمت آن هاست. تمام ابزارالات صنعتی بسته به امکاناتی که دارند از قیمت های مختلفی برخوردارند. از ابزارهایی که کاربرد فراوانی در صنعت ساختمانی دارد پرفیل برها هستند. قیمت این ابزار هم بسته به امکانات و ویژگی‌هایی که طی سال‌های مختلف کسب کرده است متفاوت خواهد بود. در واقع می توان گفت عوامل موثر بر قیمت پروفیل بر متفاوت هستند.

ویژگی های موثر بر قیمت پروفیل بر

مطمئناً اولین دستگاه اره پروفیل بر با شکل امروزی آن تفاوت‌های بسیار زیادی داشته است؛ از قدرت، سرعت و گشتاور گرفته تا نوع تیغه و ویژگی‌های اضافه آن همگی طی سالیان گذشته تغییر یافته اند. با این حال نمی‌توان گفت که دستگاهی با دور موتور بالاتر یا قدرت بیشتر قطعا مناسب‌ترین دستگاه پروفیل بر برای انجام کارهای مختلف است، به بیان دیگر قبل از انتخاب یک اره پروفیل بر مناسب باید ویژگی‌‎ها و به طبع قیمت آن را هم در نظر گرفت و مطابق با نیازهای کاربری نسبت به خرید آن اقدام نمود. اما چه عواملی در افزایش یا کاهش قیمت پروفیل بر موثر است؟ در این مقاله به بررسی عوامل موثر در قیمت پروفیل بر پرداخته‌ایم، برای اطلاع از این عوامل و داشتن یک انتخاب بهتر تا انتهای این مقاله همراه رونیکس مگ باشید.

دور موتور و سرعت

گشتاور و سرعت دستگاه اره پروفیل بر که بر کیفیت برش تاثیر مستقیم دارد می‌تواند مقادیر متفاوتی داشته باشد. ممکن است بسته به نوع کار دستگاهی با مقدار گشتاور بیشتر یا کمتر مورد نیازمان باشد؛ که این نکته می‌تواند برای صرفه‌جویی در پرداخت هزینه به ما کمک کند، به این صورت که با انتخاب دستگاهی با گشتاور مناسب می‌توان برای خرید آن هم مبلغی منطقی‌تر پرداخت کرد.

قدرت موتور

قدرت یا توان موتور یکی از عوامل اصلی برای تعیین میزان قدرت هر دستگاه الکتریکی است، بنابراین مسلم است که میزان توان موتور و قدرت دستگاه در تعیین قیمت آن اثر مستقیم داشته باشد.

نوع فلزات قابل برش

این پارامتر به نوعی ترکیبی از دو پارامتر فوق یعنی دور موتور و توان است، چرا که این دو پارامتر تعیین کننده توان دستگاه پروفیل بر برای برش قطعات با سختی متفاوت هستند.

صفحه برش اره پروفیل بر

اندازه و جنس صفحه (تیغه) برش نیز در تعیین میزان قیمت پروفیل بر موثر است. در این بخش منظور حداکثر اندازه صفحه برش قابل نصب بر روی ابزار است.

وزن

اره پروفیل بر از معدود دستگاه‌هایی است که وزن بیشتر مولفه بهتری برای انتخابش می‌باشد. پارامتری که بدون شک در میزان کیفیت و به طبع قیمت دستگاه بی‌تاثیر نیست.

گیربکس

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب و لازم برای دستگاه اره پروفیل بر ، تجهیز آن به گیربکس صنعتی است، گیربکس صنعتی کمک می‌کند که دستگاه در برش‌کاری‌های مداوم و طولانی مدت با مشکلی مواجه نشود و از خود عملکرد بهتری نشان دهد.

نوع کابل

طول و جنس کابل هم می‌تواند در تعیین نرخ اره پروفیل بر موثر باشد. به طور مثال دستگاهی که طول کابل بیشتر و کیفیت بهتری دارد، برای بسیاری از شرایط کاری نسبت به سایر دستگاه‌ها امتیاز بالاتری دارد و پرداخت مبلغ بیشتر برای چنین دستگاهی (در صورت نیاز) می‌تواند به نفع کاربر و خریدار باشد.

بدنه و پوسته تمام فلزی

جنس پوسته دستگاه در ماندگاری و مقاومت آن تاثیر به‌سزایی دارد، دستگاه‌های دارای پوسته فلزی مسلماً طی سالیان طولانی و شرایط محیطی و کاری مختلف دوام بیشتر و ارزش پرداخت مبالغ بیشتری دارند.

گونیای قابل تنظیم

برخی از دستگاه‌های اره پروفیل بر ، دارای گونیایی هستند که قابلیت تنظیم 45 درجه دارد و با موقعیت‌هایی که برای عملکرد آن تعبیه شده است می‌تواند کاربر را در تراز و تنظیم کردن قطعه آماده برش یاری کند.

آپشن‌های اضافه

  • کلید ضد غبار
  • سیستم برش زاویه‌ای دقیق
  • قفل کن شفت برای تعویض آسان صفحه سنگ
  • محافظ متحرک مستحکم دو تکه اتوماتیک

جمع بندی

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد عوامل زیادی در قیمت پروفیل بر ها موثر هستند و علاوه بر آن ها کیفیت تولیدات نیز می تواند در تعیین قیمت نقش داشته باشد. بنابراین بهتر است تمامی ابزارالات خود را به خصوص ابزارهای صنعتی و گران قیمت را از برندهای معتبر تهیه فرمایید. در این صورت ممکن است تا حدودی هزینه بیشتری را پرداخت کنید اما با اطمینان بیشتر و خدمات معتبرتری ابزار را خرید کرده اید و نگرانی از لحاظ خرابی و آسیب دستگاه نخواهید داشت؛ چراکه می توانید به راحتی به نزدیک ترین خدمات پس از فروش آن برند مراجعه نمایید. در عین حال همیشه گران ترین مدل بهترین انتخاب محسوب نمی شود بلکه بهتر است در بین مدل های موجود در یک برند معتبر گزینه ای را انتخاب نمایید که با نیاز شما و نیز بودجه ای که در نظر گرفته اید سازگار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.