بهترین شیوه پاك كردن برچسب شيشه ماشین

برچسب شیشه

به قلم حمیدرضا رامخو

23 بهمن 1396

چسباندن برچسب روی شیشه اتومبیل امری عادی و رایج است و البته قوانین و مقررات مختلف هم رانندگان را مجبور میکند هر سال برچسب های تازه ای به شیشه ماشین الصاق کنند. اما اگر بخواهید برچسب شیشه ماشین را بکنید دردسرها شروع می شود. قسمت کاغذی برچسب ها را به راحتی میتوان جدا کرد، قسمت پشتی و چسبناک اما به راحتی از شیشه جدا نمیشود.

روش های مختلفی برای کندن برچسب از روی شیشه خودرو وجود دارد، مواد شیمیایی و خانگی مختلفی هستند که به کمک آن ها میتوان برچسب را از شیشه جدا کرد. اگر در سایت های مختلف و اینترنت عبارت پاک کردن برچسب از روی شیشه را جستجو کنید با راهکارهای گوناگون و متفاوتی رو به رو میشوید که هر کدام ماده ای خاص را پیشنهاد داده اند. نکته اینجاست که هر یک از این مواد ممکن است بخشی از کار را انجام دهند اما نمی توانند برچسب ها را به طور کامل از روی سطحی مثل شیشه خودرو پاک کنند. در این مطلب بهترین شیوه پاک کردن برچسب ها از روی شیشه اتومبیل را با کمک لوازم و مواد خانگی و به صورت مرحله به مرحله توضیح داده ایم.

بیشتر بخوانید: آموزش سرویس پکیج در منزل

آنچه برای پاک کردن برچسب شیشه اتومبیل نیاز دارید

  • کاتر
  • آب
  • پارچه
  • الکل صنعتی
  • سطل
  • مایع ظرفشویی
  • نرم کننده لباس
  • دستمال کاغذی

مرحله اول – کندن برچسب

در ابتدا سعی کنید با دست برچسب را از شیشه ماشین جدا کنید. قسمت های سخت تر را با کمک کاتر به آرامی بخراشید، دقت کنید کاتر را تنها در یک جهت حرکت دهید. اگر تیغه کاتر کند باشد ممکن است روی شیشه خط و خش ایجاد نماید.

بیشتر بخوانید: گزارشی از حضور درخشان رونیکس در نمایشگاه بین‌المللی تخصصی ابزارآلات صنعت اهواز

مرحله دوم – مایع ظرفشویی

یک سطل کوچک بردارید و آن را با آب گرم پر کنید و مقداری مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. مایع را خوب هم بزنید تا آب و مایع ظرفشویی به خوبی ترکیب شوند.

پارچه را درون سطل فرو کرده و با فشار روی برچسب شیشه بکشید؛ این کار را تکرار کنید تا تمام قسمت های باقی مانده از شیشه جدا شوند. در انتها سطح شیشه را با یک دستمال تمیز و آب خالص بشویید و با دستمال دیگر خشک نمایید.

بیشتر برچسب ها در همین مرحله به صورت کامل پاک میشوند اما اگر برچسب شیشه ماشین شما سرسخت تر بود و هنوز قسمتی از آن به شیشه چسبیده بود مراحل بعدی را ادامه دهید.

مرحله سوم – ترکیب مایع نرم کننده لباس و آب گرم

مایع نرم کننده لباس و آب گرم را به نسبت مساوی در سطل بریزید و خوب مخلوط کنید. پارچه را به طور کامل در سطل فرو کرده و روی شیشه و اطراف برچسب بکشید.

مرحله چهارم – استفاده از کاتر

اگر هنوز هم برچسب به طور کامل از شیشه ماشین جدا نشده، کاتر را برداشته و به آرامی و با دقت قسمت چسبناک برچسب را که هنوز روی شیشه به جا مانده است، جدا نمایید. سعی کنید تیغه کاتر کمترین زاویه با شیشه را داشته باشد تا آسیبی به سطح شیشه وارد نشود.

مرحله پنجم – استفاده از الکل صنعتی

اگر به هر دلیل با انجام مراحل بالا موفق نشدید کل برچسب را از شیشه جدا کنید و هنوز بخشی از تکه های چسبناک آن روی شیشه خودنمایی میکنند باید از الکل صنعتی کمک بگیرید. کمی دستمال کاغذی برداشته و به الکل آغشته کنید، دستمال را روی قسمتهای چسبناک قرار داده و کمی نگه دارید. حال با کمک تیغه کاتر قسمت های باقیمانده برچسب را از روی شیشه پاک کنید. توجه داشته باشید که الکل میتواند در بلند مدت به رنگ خودرو آسیب برساند، پس از تمیز شدن شیشه سطح آن را با آب به خوبی بشویید و با پارچه تمیز خشک نمایید.

با انجام این پنج مرحله حتی سخت ترین لکه ها هم به خوبی پاک میشوند و دیگر هیچ اثری از آنها باقی نخواهد ماند حالا میتوانید با خیال راحت و خاطری آسوده برچسب ها را روی شیشه اتومبیل چسبانده و هر زمان که دوست داشتید از روی آن جدا نمایید.

الکل صنعتی به نقل از سایت جهان شیمی شامل ترکیبات زیر است:

“اتانول صنعتی (الکل صنعتی) از واکنش افزایشی و کاتالیزوری آب با اتیلن تولید می شود که از نظر اقتصادی‌ مقرون به صرفه تر از تولید آن با مخمر است. اتانول صنعتی برای مصرف انسان نامناسب است زیرا معمولا در فرایند تولید آن مقادیر کمی متانول و مواد سمی دیگر به آن اضافه می ‌شود که می تواند سلامت افراد را به خطر بیاندازد. امروزه برای تولید تجاری­‌ اتانول صنعتی از تخمیر مواد آلی زائد مانند خرده چوب و خاک­‌ اره نیز استفاده می شود.”

6 پاسخ به “بهترین شیوه پاك كردن برچسب شيشه ماشین”

  1. عبادی گفت:

    آیا چسباندن برچسب روی شیشه ماشین منع قانونی دارد؟

  2. مهرداد فرجی پور گفت:

    اگر با مواد شونیده ضد عفونی کننده شیشه را پاک کنیم لک میافته؟

    • رونیکس گفت:

      برای پاک‌کردن لکه‌های سخت‌تر که با روش‌هایی معمول پاک نمی‌شوند، می‌توان از شوینده‌ها یا ضد عفونی‌کننده‌های صنعتی مانند اتانول استفاده کرد.

  3. ناشناس گفت:

    سلام جای بچسب وچطوری پاک کنم سایه انداخته

    • رونیکس گفت:

      همراه گرامی سلام. پیشنهاد می‌کنیم از الکل صنعتی استفاده کنید تا هیچ اثری از چسب روی سطح باقی نماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.