دکوراسیون منزل کوچک – 11 راه برای استفاده بهینه از فضاهای کوچک

دکوراسیون منزل کوچک
  • دقیقه 5
  • 1125
  • 0

به قلم امید دبیری نژاد

2 بهمن 1396

اگر در آپارتمانی کوچک زندگی میکنید و یا در خانه کارمیکنید و مجبور هستید از فضای کوچک خانه برای کار هم استفاده کنید، این ایده های دکوراسیون منزل کوچک را بکار بگیرید و از کم ترین فضای خانه بهترین استفاده ممکن را ببرید.

ایده هایی برای دکوراسیون منزل کوچک

دکوراسیون منزل کوچک

فضاهای مجزا ایجاد کنید

به تمامی فعالیت های ممکن که در خانه انجام میدهید خوب فکر کنید؛ استراحت، کار، غذا خوردن و برای هر یک از این فعالیت ها یک بخش خاص مشخص کنید. این فضاها را از هم جدا کنید؛ از پرده ها کمک بگیرید یا چیدمان میز و صندلی ها را طوری انتخاب کنید که این قسمت ها از هم جدا شوند. با رنگ کردن هوشمندانه دیوارها هم میتوان به خوبی از عهده این کار برآمد.

دکوراسیون منزل کوچک

از تغییر استقبال کنید

وسایلی که کاربرد چندگانه دارند بهترین انتخاب برای چیدمان دکوراسیون منزل کوچک هستند. میزی پیدا کنید که بتوان از آن هم برای پذیرایی و هم برای سرو غذا استفاده کرد، یک مبل تختخواب شو بخرید که اگر مهمان آمد بتواند روی آن بخوابد، میزهای عسلی را هم از مدل های مکعبی شکل روکش دار تهیه کنید تا بتوانند به عنوان صندلی هم استفاده شوند.

چشم ها را فریب بدهید

از ترفند های چیدمان کمک بگیرید و فضای خانه را بزرگتر نشان دهید. پرده های کف تا سقف، انتخاب مبل مناسب و آینه کاری قدی برخی از کارهایی است که استفاده از آنها در دکوراسیون منزل کوچک کاری میکند فضا بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد.

تمامی جزئیات را در نظر بگیرید

سعی کنید برای دکوراسیون منزل کوچک خود لوازمی را تهیه کنید که با کمترین میزان اشغال فضا بیشترین کارایی را داشته باشند. برای مثال میتوانید از دو میز گرد اصلی به جای یک میز وسط مستطیلی بزرگ استفاده کنید. هم جای کمتری اشغال میشود، هم در صورت لزوم راحت تر جا به جا میشوند.

اثاثیه بزرگتر ولی کمتر

این توصیه  شاید برای دکوراسیون منزل کوچک کمی عجیب به نظر برسد؛ اما پر کردن یک فضای کوچک با چند تکه وسایل بزرگ سایز بهتر از این است که کلی وسایل خرده ریز و کوچک را در اتاق کنار هم بچینید. این اثاثیه بزرگ سایز میتوانند کاری کنند فضا بزرگ تر به نظر برسد.

با پیوستگی بصری فضا را آرامش بخش کنید

در طراحی دکوراسیون منزل کوچک اگر سعی کنید فضای آرامش بخشی ایجاد نمایید که زیبایی بصری نیز داشته باشد، میتوانید کاری کنید خانه بزرگتر از اندازه واقعی به نظر برسد. استفاده از یک تم رنگی خنثی و به کار بردن پارچه های مختلف برای ایجاد بافت تکنیک مناسبی برای این کار است.

از فضاهای بلااستفاده به بهترین شکل استفاده کنید

کمد دیواری ترفندی هوشمندانه برای استفاده از شکستگی ها و فضاهای بلا استفاده خانه است. این کمدها کلی لوازم را در خود جای میدهند بدون اینکه فضای اصلی را اشغال کنند.

راهروها را تزئین کنید

برخی راهروها و دالان ها را با کمی تزئین میتوان به شکلی درآورد که فضای کلی خانه بزرگتر دیده شود. از کتابخانه های بلند و میزهای تزئینی برای پر کردن این قسمت ها استفاده کنید، با چراغ های آویز، کاغذ دیواری و کمی خلاقیت میتوان فضای جدیدی در خانه خلق کرد.

عمودی فکر کنید

از فاصله میان سقف و کف بیشترین استفاده را ببرید. بیشتر حرفه ای ها در طراحی دکوراسیون منزل کوچک از این نکته حداکثر استفاده را میبرند؛ کابینت های آشپزخانه را بلندتر از حد معمول بگیرید و تا سقف ادامه دهید. فضای میان کابینت ها را نیز در نظر بگیرید و وسایل آشپزی را آویزان نمایید و یا طاقچه ای برای قرار دادن ادویه در این قسمت ها بسازید.

خطای دید ایجاد کنید

در طراحی دکوراسیون منزل کوچک خطای دید یک عنصر اساسی است. دیوارهای را کمتر کنید؛ پنجره ها را تا حد ممکن بزرگ تر کنید و از درب های شیشه ای استفاده نمایید تا شعاع دید بیشتری ایجاد شود. با این کار فضای داخلی خانه به فضاهای مجاور متصل میشود و خانه بزرگتر از آنچه هست دیده میشود. استفاده از قفسه ها به جای کابینت هم نوعی خطای دید ایجاد میکند که باعث میشود فضا بزرگتر به نظر برسد.

منبع: HouseBeautiful

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.