راهنمای انتخاب رنگ اتاق -تاثیر رنگ دیوار بر دکوراسیون داخلی منزل

  • دقیقه 3
  • 1444
  • 0

به قلم امید دبیری نژاد

9 دی 1396

بر اساس تحقیقات احساس فعلی شما با رنگ دیوار و فضایی که در آن قرار دارید ارتباط مستقیم دارد. تحقیقات بسیاری در سراسر جهان صورت پذیرفته که همگی نشان میدهند رنگ اتاق بر احساس ما تاثیرگذار است. رنگ آمیزی دیواره های زندان ها با طیف خاصی از رنگ ها نیز به همین علت است؛ این کار به حفظ آرامش زندانیان کمک میکند و تا حد زیادی از میزان شورش و خشونت در میان زندانیان میکاهد. در بیمارستان ها و مدارس نیز از همین شیوه استفاده می شود. رنگ اتاق هر فرد اطلاعات زیادی از شخصیت او نیز بیان میکند. به هر حال، اگر قصد دارید تغییری در دکوراسیون منزل ایجاد نمایید و به فکر تغییر رنگ دیوارها هستید بهتر است به رنگ هایی غیر از سفید هم فکر کنید و حال و هوای منزل یا محل کارتان را طراوت ببخشید.

میتوانید از مجلات طراحی دکوراسیون یا برنامه های تلویزیونی تغییرات منزل الهام بگیرید؛ اما پیش از آن بهتر است تصمیم بگیرید رنگ های جدید قرار است چه چیزی بیان کنند. رنگ ها زبان خود را دارند؛ رنگ ها میتوانند مانند انسان ها، خنثی، فعال یا منفعل باشند.

انتخاب رنگ اتاق مناسب

در این نوشته چند رنگ و ویژگی های آنها بیان شده است که با توجه به سلیقه و کاربرد خود می توانید از آنها برای رنگ آمیزی اتاق استفاده کنید.

رنگ آبیرنگ اتاق

اتاقی که به رنگ آبی رنگ آمیزی شده اتاق آرامی است. تحقیقات مشخص کرده اند اتاق هایی که دیوارهای آبی روشن دارند، باعث کاهش فشار خون و کاهش ضربان قلب می شوند. این نکات رنگ آبی را به انتخابی مناسب برای اتاق خواب بدل میسازد. در انتخاب رنگ آبی دقت بیشتری به خرج دهید. طیف روشن رنگ آبی زمانی که برای پوشاندن دیوارهای بزرگ به کار روند نوعی احساس سردی منتقل میکنند، میتوانید از رنگ های گرم برای رنگ پرده ها و مبلمان کمک بگیرید تا تعادل را در اتاق برقرار نماید. سعی کنید از آبی خیلی تیره و رنگهای نزدیک به سورمه ای هم زیاد استفاده نکنید؛ چرا که بیانگر غم و اندوه هستند و افسردگی هستند، رنگ های براق بهترین انتخاب هستند.

رنگ زردرنگ اتاق

رنگ زرد رنگی بسیار فعال و پر انرژی است و برای رنگ آشپزخانه و اتاق غذاخوری انتخاب ایده آلی است. رنگ زرد همچنین برای راهرو ها و فضاهای کوچک گزینه مناسبی است. از رنگ زرد برای رنگ آمیزی اتاق نوزادان استفاده نکنید؛ کودکان در اتاق های زرد بی قرار تر میشوند.

رنگ بنفشرنگ اتاق

اگر شیفته ی سریال های سلطنتی هستید بهتر است رنگ بنفش را برای اتاق نشیمن در نظر داشته باشید. طیف های مختلف رنگ بنفش با ثروت و شکوه در ارتباط است. رنگ بنفش همچنین می تواند بیانگر خلاقیت باشد. از رنگ بنفش برای اتاق کار هم میتوان استفاده نمود.

رنگ نارنجیرنگ اتاق

رنگ نارنجی یک رنگ پر انرژی دیگر است. شاید برای اتاق خواب و یا نشیمن مناسب نباشد ولی برای محیط ورزش فوق العاده است. اگر از این رنگ پر انرژی در حمام استفاده کنید، کمک خواهد نمود روز را پر نشاط تر آغاز کنید.

رنگ قرمزرنگ اتاق

رنگ قرمز میل به صحبت و گفتگو را افزایش میدهد. به همین دلیل است که اتاق های غذاخوری و پذیرایی با طیف های رنگ قرمز تزئین می شوند. رنگ قرمز نوعی جسارت و بی پروایی در خود دارد که آن را به انتخاب مناسب رنگ ورودی ها و سر درب ها بدل میسازد. بر خلاف رنگ آبی که همه چیز را آرام میکند، رنگ قرمز همه چیز را سرعت خواهد بخشید. رنگ قرمز باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب شده و محیط را گرم تر و صمیمی تر خواهد کرد.

رنگ سبزرنگ اتاق

رنگ سبز را نوعی نفس عمیق و پاک کننده در نظر بگیرید. دیوار سبز رنگ احساس پاکیزگی و طراوت را زنده میکند و برای آشپزخانه و محیط های خانوادگی بسیار ایده آل است. رنگ سبز باعث آرامش می شود و در برخی فرهنگ ها آن را به عنوان نماد باروری می شناسند؛ رنگ سبز انتخاب خوبی برای اتاق زوج های جوان نیز هست.

قلم مو را بردارید

بیشتر فروشگاه های رنگ، رنگ های نمونه دارند و انتخاب رنگ اتاق مناسب کار چندان سختی نیست. کمی جسارت به خرج دهید و چند رنگ برای رنگ آمیزی اتاق ها انتخاب کنید، اگر نتیجه کار رضایت بخش نبود میتوانید رنگ های دیگری را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.