نظافت منزل – چطور از دستگاه کارواش خانگی برای شستشوی زمین استفاده کنیم

نظافت منزل
  • دقیقه 4
  • 1307
  • 0

به قلم سپهر کرمانی

27 دی 1396

شستشوی زمین یکی از کارهای دشوار و زمان بر است که هر چند وقت یکبار مجبور هستیم انجام بدهیم. اما فشار آب خانگی چندان زیاد نیست و استفاده از شلنگ و جارو حسابی کار را سخت خواهد کرد. دستگاه کارواش خانگی یک ابزار مناسب است که میتوان از آن در نظافت منزل هم بهره برد. دستگاه کارواش خانگی فشار آب خروجی بالایی تولید میکند و توان بیشتری نسبت به شلنگ دارد؛ اما این فشار بالا میتواند خطرناک هم باشد و موجب جراحات گردد و یا به اجسام آسیب برساند.

بهتر است پیش از استفاده از کارواش خانگی برای نظافت منزل این مطلب را مطالعه کنید و با بهترین شیوه استفاده از کارواش برای نظافت منزل آشنا شوید.

آماده سازی پیش از نظافت منزل

نظافت منزل

لباس مناسب بپوشید

بهتر است برای کار با دستگاه کارواش خانگی یک چکمه مناسب تهیه کنید؛ چکمه های لاستیکی مناسب تر هستند چرا که احتمال سر خردن بر روی سطوح خیس را کمتر میکنند. بهتر است حین نظافت منزل با کمک دستگاه کارواش، لباس بلندی به تن کنید که تمامی بدن را بپوشاند، شلوار ضخیم و پیراهن آستین بلند انتخاب خوبی به نظر میرسد.

جا به جا کردن اجسام

نظافت منزل

اگر در محیط گلدان های گل و یا اجسام شکستنی و آسیب پذیر دارید آنها را جا به جا کرده و به گوشه ای منتقل نمایید که آسیب نبینند.

آماده سازی دستگاه کارواش

کارواش خانگی

دستگاه کارواش را به برق بزنید و شلنگ آب را به قسمت ورودی آب دستگاه متصل کنید. همیشه ابتدا شیر آب ورودی دستگاه را باز کنید سپس دستگاه را روشن کنید، در غیر اینصورت پمپ دستگاه کارواش آسیب خواهد دید.

استفاده از مایع شوینده

اگر دستگاه کارواش به مخزن مواد شوینده مجهز باشد میتوانید از آن برای نظافت منزل کمک بگیرید و سطوح را با مواد شوینده بشورید. دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید و مخزن را طبق دستورالعمل پر نمایید.

نصب نازل مناسب

در برخی مدل های دستگاه کارواش نازل های مختلف وجود دارد که هر یک برای کار خاصی در نظر گرفته شده است، بررسی کنید کدام نازل برای نظافت منزل مناسب است و آن را روی دستگاه نصب نمایید.

کار کردن با دستگاه کارواش

نظافت منزلحفظ فاصله مناسب

باید گان دستگاه را طوری در دست بگیرید که قسمت اسپری کننده حداقل 60 سانتیمتر با سطح شستشو فاصله داشته باشد. اگر این فاصله به کمتر از 30 سانتی متر برسد ممکن است روی سطح خط و خش ایجاد نماید یا رنگ آن قسمت را از بین ببرد.

زاویه صحیح نازل

برای استفاده از دستگاه کارواش در نظافت منزل و به خصوص شستشوی زمین نازل را با زاویه 45 درجه نسبت به سطح در دست بگیرید؛ اینگونه هم کار شستشو راحت تر انجام میشود و هم کثیفی ها به سمت شما بر نمیگردد. اهرم را فشار دهید و شستشو را آغاز کنید.

حرکت دست ها

نازل را آرام به چپ و راست حرکت دهید و سعی کنید آب پر فشار بر یک نقطه ثابت متمرکز نشود. فشار زیاد آب خروجی میتواند به سطح آسیب وارد نماید.

دستگاه کارواش

شستشو با شوینده

با توجه به مدل دستگاه کارواش لانس مخصوص کف پاشی را نصب نمایید و یا فشار پاشش را کم نمایید تا ماده شوینده سطح زمین را بپوشاند. کف پاشی را از یک نقطه شروع کرده و به آرامی ادامه دهید. اگر از شوینده برای نظافت منزل استفاده کرده باشید میدانید برای اثربخشی بهتر شوینده باید بر روی سطوح باقی بماند. در استفاده از دستگاه کارواش برای شستشوی زمین هم باید همین روش را بکار بگیرید. حدود 3 دقیقه زمان بدهید تا شوینده بر روی سطح اثر نماید سپس اقدام به آبکشی نمایید.

برای آشنایی بیشتر مقاله شستشوی نمای بیرونی خانه را بخوانید.

تخلیه دستگاه

حال که کار شستشو پایان یافته بر اساس دستورالعمل های سازنده مخزن شستشو را خالی نمایید و دستگاه را خاموش کرده و اتصالات را جدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.