نمای ساختمان مدرن – 12 طرح نما که زیبایی آن چشم ها را خیره میکنند

نمای ساختمان مدرن
  • دقیقه 3
  • 1201
  • 0

به قلم امید دبیری نژاد

7 بهمن 1396

وب سایت ها و مجله های معماری پر است از ایده های طراحی داخلی ساختمان، اما ظاهرا هیچ کس به نمای بیرونی ساختمان توجهی ندارد. پنجره ها رو به چه منظره ای باز می شوند؟ در بالکن های خانه چه رایحه ای به مشام می رسد؟ پایان روز چه احساسی از حضور در خانه دارید؟ تمام این نکات در این نمونه های نمای ساختمان مدرن رعایت شده است که میتوانند برای طراحی های شما الهام بخش باشند.

برای آشنایی با نکات پیش طراحی ساختمان مقاله “9 نکته کلیدی که پیش از طراحی نمای ساختمان باید بدانید” را بخوانید.

ترکیبی از چوب، گچ و رنگ های مات یک نمای بیرونی مدرن و زیبا به این خانه داده است. چیدمان هوشمندانه گیاهان مقابل درب ورودی؛ این خانه خیابانی را با فضای اطراف هماهنگ کرده است.

از گیاهان برای تزئین نمای ساختمان کمک بگیرید و طراوت را به خانه بیاورید. در این ساختمان مدرن حفره های طراحی شده روی نما اجازه میدهند نور به خوبی وارد محیط خانه شود در حالی که گیاهان حریم خصوصی ساختمان را به خوبی می پوشانند.

ساختمان های مدرن فقط در شهرها ساخته نمیشوند. دیوارهای تیره و خشن را میتوان در کنار شکوفه های سفید گیلاس و درختان سبز بکار گرفت و یک ویلای جنگلی زیبا با منظره عالی طراحی کرد.

این ترکیب پیچیده و جذاب از سطوح غیر هم سطح به خوبی با حرکت خورشید در طول روز هماهنگ میشود. در طراحی نمای این ساختمان مدرن دیوارهای گچی با پانل های چوبی ترکیب شده تا نور را به قسمت های خاصی از خانه هدایت کنند و در بعضی بخش های دیگر یک فضای خصوصی ایجاد نمایند.

 این ساختمان شیک با ستون بتونی بلند و شیشه های تمام قدی که دارد به خوبی با سنگ های بزرگ محوطه و پله های ورودی همخوانی دارد و یکی از بهترین نمونه های طراحی نمای ساختمان مدرن محسوب می شود.

در طراحی نمای ساختمان مدرن باید از تمامی عناصر موجود برای خلق احساس نهایی کمک گرفت. در این ویلای لوکس و گران قیمت، استخر آب و رنگ آن، با شیشه و فلزات نما ترکیب میشود و عظمت ساختمان را تشدید میکند.

نمای ساختمان مدرن هیچ محدودیتی در انتخاب مصالح ایجاد نمیکند. در این ساختمان دو طبقه که در زمینی مسطح قرار دارد، فولاد، بتن و گچ با هم ترکیب شده تا ظاهری مدرن و صمیمی به خانه بدهد و البته شیشه های سراسری طبقه دوم در تمام طول روز و حتی شب نور را به خانه دعوت میکنند.

استفاده از مصالح متفاوت در بخشی از نما باعث میشود آن بخش بیشتر به چشم بیاید. در این ساختمان زیبا، پانل های چوبی که میان بتن، شیشه و فولاد محصور شده است چشم را به سمت درب ورودی هدایت میکند.

در طراحی نمای این ویلای جنگلی زیبا بالکن های عریض و بزرگ امکان لذت بیشتر از مناظر را فراهم میکنند و پنجره های عریض و تمام قد فضای بیرون و داخل خانه را هر چه بیشتر هماهنگ می سازند.

همواره در طراحی نمای ساختمان مدرن به نیازهای ساکنان توجه نمایید. در این ویلای رویایی طراح از ترکیب گچ و چوب کمک گرفته تا یک فضای نشیمن در بیرون ساختمان خلق کند؛ جایی که میتوان ساعت ها در آن نشست و از چمن های تازه کوتاه شده، پرواز پرندگان و تمام زیبایی های اطراف لذت برد.

در این خانه باغ دو طبقه زیبا و دوست داشتنی سه وجه نما با مناظر بیرون در ارتباط است. پنجره های شیشه ای عریض وسعت دید بیشتری نیز فراهم می آورند. این همان هنر معماری است که نمای ساختمان مدرن را در کمال زیبایی با یک فضای روستایی هماهنگ ساخته است.

در نمای خلاقانه این آپارتمان شهری زیبا نیز دروازه ورودی و پنجره های مرکزی طوری طراحی شده که به صورت کرکره ای باز و بسته میشوند و در مواقع لزوم ساکنین را از سرو صدا و آلودگی فضای شهر جدا میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.