گریس پمپ و راه حل روان سازی دنده‌ها

گریس پمپ

به قلم حمیدرضا رامخو

24 مهر 1396

گریس پمپ رونیکس وسیله‌ای است که برای گریس کاری و روان کاری انواع یاتاقان، چرخ دنده‌ها، بلبرینگ و همچنین برای تمامی خودروها، ماشین آلات کشاورزی و دستگاه‌های صنعتی استفاده می‌شود. در صنعت از گریس به‌عنوان ماده‌ای روان کننده استفاده می‌شود. این ماده‌ی روان با غلظت بالایی که دارد از خصوصیات متفاوتی نسبت به روغن روان کننده برخوردار است. گریس به تنهایی توانایی کاهش نیروی اصطکاک و جلوگیری از سائیدگی اجزای یاتاقان‌ها، چکه‌کردن از سطوح روان کاری شده، مقاومت در برابر نشتی و نیز محافظت قطعات در برابر خوردگی را دارد.  توانایی استفاده از این مایع غلیظ به‌عنوان روانکار مناسب در نقاط غیرقابل دسترس ماشین آلات مهم‌ترین ویژگی پمپ گریس‌ است. هرچند که ماشین آلاتی که در آن‌ها باید از گریس استفاده شود، از طراحی ساده‌تر و درنتیجه نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری برخوردار هستند. همچنین جهت آب‌بندی دستگاه‌ها از گریس نیز استفاده بهینه می‌شود.

در برخی جاهای خودرو یا ماشین آلات امکان دسترسی برای گریس کاری سخت است که پمپ گریس رونیکس این مشکل را به راحتی حل کرده است. استفاده از گریس بسیار کار آسانی است. کافی است که مخزن پمپ را از گریس پر کرده و سپس سری نازل آن در محل مورد نظر قرار داد و با فشار مناسب دسته‌ی آن به گریس‌کاری پرداخت. در این مورد شرکت رونيکس توانسته پيوندي عميق بين علم و بازار برقرار کند و با عرضه محصولات با کیفیت، حضوری پر رنگ در بازار محصولات قابل اطمینان داشته باشد. گریس پمپ رونیکس انواع مختلفی دارد که می توان به  انواع پمپ گریس بادی، انواع گریس پمپ دستی،انواع گریس پمپ نقطه‌ای و انواع گریس پمپ برقی اشاره کرد. هر کدام از این گریس پمپ‌ها ویژگی خاص خود را دارند.

گریس پمپ دستی رونیکس

گریس پمپ‌های دستی رونیکس دارای دو محرک نیروی دستی هستند که با الکتریسیته کار می‌کنند. معمولا گریس پمپ‌های دستی الکتریکی به وسیله‌ی باتری‌های 10 تا 20 ولتی شارژی می شوند. گریس پمپ های دستی برای مصارف گریس کاری صنایع کوچک و ماشین آلات کوچک فاقد سیستم‌های گریس کاری مرکزی مناسب است. با این وجود می‌توان از این گریس پمپ‌ها در گریس کاری ماشین راه سازی، آلات کشاورزی و صنعتی مانند کمباین و تراکتور و چرثقیل و … استفاده کرد. محفظه گریس پمپ‌های دستی دارای ظرفیت 1 تا 4 لیتر متغیر است.

گریس پمپ بادی رونیکس

از گریس پمپ بادی رونیکس جهت تخلیه و تزریق گریس و چسب از بشکه در سایزهای مختلفی استفاده می‌شود. از این پمپ گریس جهت پرکردن بلبرینگ با گریس، خطوط تولید مختلف و گریس کاری نقاط مختلف استفاده می‌شود. علاوه بر این در حالت کلی می‌توان از پمپ گریس بادی رونیکس جهت روانکاری بلبرینگ‌ها، گریس‌کاری قطعات خودرو، گیربکس، قطعات مختلف انتقال توان در ماشین‌های مختلف و ساخت قطعات فلزی بهره برد.

گریس پمپ برقی رونیکس

میزان ظرفیت این پمپ به حجم مخزن آن بستگی دارد. با استفاده از اندازه‌ی آن برای گریس کاری خودرو، صنعت، راه سازی، کشاورزی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. پمپ گریس برقی رونیکس با برق 24 ولت و 220 ولت قابل استفاده است.

با گریس کاری قطعات می‌توان عمر قطعه و همچنین موتور را تضمین کرد علاوه بر آن گریس کاری باعث عملکرد بهتر، اطمینان و دوام دستگاه می‌شود. در بازار گریس پمپ‌های مختلفی با فشار و ظرفیت متفاوتی وجود دارد. اما هر برندی قابل اعتماد نیست. در این میان شرکت رونیکس محصولات با کیفیتی در بازار عرضه کرده است که می‌توان به گریس پمپ مدل RH-4303اشاره کرد که دارای بدنه و لوله‌ای تمام فلزی است. این پمپ از ظرفیت 400 میلی‌لیتری برخوردار است. وزن این پمپ گریس 1300 گرم است که به راحتی قابل جابجایی و استفاده است. با توجه به جنس‌های تقلبی که روانه‌ی بازار می‌شود بدنه‌ی ضد لغزش، سیستم خلاص‌کننده‌ی سریع و استفاده‌ی از آن با کارتریج گریس یا گریس دستی از ویژگی‌های محصول اصل است.

یک پاسخ به “گریس پمپ و راه حل روان سازی دنده‌ها”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.