مصاحبه ی مدیریت شرکت رونیکس جناب آقای رضا رامخو با نشریه پیام ساختمان

مصاحبه ی مدیریت شرکت رونیکس جناب آقای رضا رامخو با نشریه پیام ساختمان
1394/12/20
نمایش محتوای مرتبط

چندی پیش نشریه پیام ساختمان مصاحبه ای با آقای محمد رضا رامخو ، مدیر عامل شرکت Ronix انجام داده بود که در آخرین شماره این نشریه در اسفند ماه در بخش ویژه روز مهندس منتشر گردید.

در این گفتگو جناب آقای رامخو با اشاره به فعالیتهای شرکت رونیکس و شیوه و گستردگی فعالیتهای این شرکت ، در خصوص تولید ابزار آلات و خدمات پس از فروش رونیکس - که با نام تجاری رونیکس پلاس فعالیت می کند- به اختصار توضیحاتی دادند.

در بخشهایی از این گفتگو به ارزش های بنیادی شرکت رونیکس در عمل اشاره شد که از جمله می توان به کیفیت محصولات در تولید؛ دقت و اهمیت این امر

 

  شرکت Ronix

شرکت Ronix با هدف‌گذاری‌های ملی و بین المللی در زمینه ابزارآلات صنعتی، با انتخاب بیش از 500 تولیدکننده مطرح در 11 کشور جهان، نظارت و کنترل فنی دقیقی را توسط متخصصین خود در داخل و خارج از کشور و در تمامی مراحل تولید انجام می‌دهد. محمدرضا رامخو، مدیرعامل این شرکت می‌گوید: برند Ronix یک برند ایرانی است که در 48 کشور دنیا ثبت شده است.

پیام ساختمان: توضیحاتی درخصوص فعالیت‌های شرکت بفرمایید؟

در حال حاضر ارائه کننده بیش از 1000 کالا با برند رونیکس با استاندارد های بین المللی هستیم،محصولات ما در کشورهای مختلف مانند چین،تایوان،آلمان و... بر حسب استاندارهای بین المللی تحت نظارت برند رونیکس تولید می شود. ما با مشاهده هر گونه نقص فنی در محصول ،آن را  اصلاح ویا از چرخه تولید حذف و محصول دیگری را جایگزین می نماییم.توضیحات داده شده مبنی بر نحوه تولید در کشورهای مختلف در اصل ما را به عنوان یک تولید کننده بدون کارخانه معرفی می نماید.

بسیاری از کارخانه هایی که رونیکس درآنها تولید می شود محصولاتی را با نام های تجاری بین المللی با استاندارهای آلمانی و ژاپنی تولید می کنند.

 در ضمن ما مفتخر به نمایندگی رسمی 2 برند تجاری با نام های تجاری (JIT و ONCI) در خاورمیانه هستیم.

پیام ساختمان: نحوه ارائه خدمات از سوی شما چگونه است؟

خدمات پس از فروش رونیکس با نام تجاری رونیکس پلاس (رونیکس +) در یک مجموعه 1000 متری شامل ساختمانی 5 طبقه متشکل از  واحدهای امور مشتریان،پذیرش،تعمیرگاه،انبار، گارانتی در حال ارائه خدمات متفاوت با هدف جذب، رشد و نگهداشت مصرف کنندگان شرکت رونیکس می باشد به عنوان مثال گارانتی محصولات بادی نجاری با شرایط : 1- مدت زمان گارانتی 15 ماه 2- تعداد دفعات گارانتی نامحدود ( بیش از 50 بار)   3- تعمیر و تعویض کلیه قطعات  برای اولین بار در ایران توسط شرکت ما ارائه گردید.

پیک رایگان رونیکس جهت جمع آوری ابزار آلات تعمیری در 23 شهر ایران.

تعویض رایگان ابزارآلات دستی رونیکس .

گستردگی زنجیره نمایندگان خدمات پس از فروش که امروز بالغ بر 130 نمایندگی می باشند از موارد دیگری است که باعث می شود قضاوت را در مورد شرکت رونیکس به مصرف کنندگان بسپاریم.

پیام ساختمان: درباره جزئیات ابزارآلات توضیحاتی بفرمایید.

  انتخاب قطعات جهت تولید یک محصول در شرکت رونیکس ملزم به قطعات موجود در کارخانه تولیدی نیست , ودر صورتی که نظر کارشناسان فنی رونیکس مبنی بر استفاده قطعاتی با کیفیت بالاتر باشد شرکت رونیکس از کارخانه ها و یا کشورهای دیگر قطعات را تامین و به کارخانه مورد نظر ارسال می نماید به عنوان مثال استفاده از قطعات ژاپنی،آلمانی و ... در ابزار آلات برقی رونیکس نشان از استاندارد های کیفی محصولات رونیکس می باشد.

واحد  R&D شرکت رونیکس با برنامه های مدون جهت کنترل کیفیت محصولات در حال بهبود مستمر محصولات می باشد که با مهندسین کارخانه های تولیدی مرتب در حال مذاکره می باشند.

مطلب اخر راجع به جزییات محصولات با قیمت منصفانه تکمیل می شود که کیفیت با قیمت مناسب باعث افزایش مصرف کنندگان  شرکت رونیکس شده است.

پیام ساختمان: مهم‌ترین دغدغه مراکز سرویس خدمات چیست؟

  مهمترین دغدغه تعمیرکاران تامین قطعات یدکی در کمترین زمان ممکن برای سرعت در تعمیر ات می باشد. اولین اقدام شرکت رونیکس اختصاص یک انبار به وسعت 4800 متر با موجودی بیش از 18000 نوع قطعات یدکی می باشد. اقدام دوم شرکت برای تعمیرکاران ارسال قطعات یدکی به صورت رایگان توسط پست پیشتاز در کمتر از 24 ساعت می باشد.

در ضمن اخیرا شرکت در طرح جدیدی( طرح قطعه رسان) قطعات یدکی را برای مصرف کنندگان، تعمیرکاران و فروشندگان شهر تهران به صورت رایگان ارسال می نماید.

پیام ساختمان: خدمات شما در سطح کشور چگونه است؟

با توجه به اینکه شرکت رونیکس اولین شرکت در صنعت ابزار است که نمایندگان خدمات آن توسط پرتال وب یکپارچه قبض های سرویس خود را ثبت می نمایند. این امکان را به ما داده است که مرتب خدمات ارائه شده خود را از دیدگاه مصرف  کنندگان آنالیز نماییم.

در حال حاضر چند مورد از موارد را برای شما بیان می کنم:

1-نظر سنجی (happy call)  به فاصله 3 روز پس از تعمیر

2-بررسی کیفی محصولات با توجه به گزارشات به روز گارانتی محصولات

3-رصد کیفیت ارائه خدمات توسط نمایندگان از زبان مصرف کنندگان

4-ارتباط مستقیم سازمان با مصرف کنندگان جهت ارائه خدمات ویژه و شنیدن نقطه نظرات آن ها.

در ضمن تیم تحقیقات بازار رونیکس طی برنامه های زمان بندی شده و  مشخص بازرسی های دوره ای از نمایندگان را انجام می دهند و گزارشات به صورت آماری و مکتوب به اینجانب ارائه می گردد.

واحد امور نمایندگان با توجه به شاخص های تدوین شده با توجه به موارد بالا در دوره های 3 ماهه نمایندگان را ارزیابی و رتبه بندی می نماید که در نهایت به لغو امتیازات و یا ارائه امتیازات ویژه به نمایندگان می گردد.

پیام ساختمان: تعداد نیرو و کارکنان شما چقدر است؟

شرکت رونیکس در حال حاضر با 130 نفر پرسنل به فعالیت خود ادامه می دهد. که امروزه بیش از 25000 فروشنده به نوعی محصولات Ronix را می فروشند.

جذب نیروی جدید در شرکت رونیکس با چند مرحله گزینش های تخصصی انجام می شود که همین امر بر رشد شرکت تاثیر به سزایی داشته است.شایسته سالاری و تخصص رکن اصلی منابع انسانی شرکت رونیکس می باشد.

پیام ساختمان: برای آگاهی مصرف کنندگان چه اقداماتی انجام داده اید؟

اگر آگاهی را اطلاع رسانی به مصرف کنندگان معنی کنید، دیدگاه شرکت رونیکس در 2 بخش کلی فروش و خدمات پس از فروش می باشد. بهتر است قبل از مواردی که جهت اطلاع رسانی میباشد راجع به درگاه های تبلیغاتی شرکت توضیح کوتاهی داده شود.

ما در شرکت رونیکس از فضای مجازی، نشریات تخصصی صنف ابزار ، نشریه سلام همکار شرکت رونیکس،حضور در نمایشگاه ها، برگزاری همایش در استان های مختلف، حتی نوع بسته بندی محصول و... استفاده می نماییم.

   اما از درگاه های نام برده شده جهت اطلاع 5 رکن اصلی رونیکس شامل:1- تنوع  2- کیفت 3 - خدمات پس از فروش( پیک رایگان – 130 نماینده خدمات – گارانتی بی قید و شرط محصولات بادی و...)     4- انصاف در قیمت گذاری  5- رفتار سازمانی متمایز استفاده می کنیم.

ارسال نظر
نظرات کاربران