تغییر دکوراسیون داخلی منزل با رنگ آمیزی حاشیه ها

به قلم امید دبیری نژاد

8 آذر 1396

رنگ کردن حاشیه ها مثل چارچوب درها و قرنیز دیوارها باعث میشود فضای داخلی زیباتر شود و دکوراسیون بیشتر به چشم بیاید. حاشیه ها در نمای کلی فضا تاثیر میگذارند؛ همه چیز با یک لایه رنگ زنده، تمیز تر و نو تر به نظر میرسد. رنگ آمیزی حاشیه ها کار ساده ای نیست ولی کاری است که باید انجام شود. هیچ حاشیه ای را از قلم نیاندازید؛ تمامی قرنیزها و چارچوب در و پنجره ها را رنگ کنید.

آنچه نیاز خواهید داشت:

  • پارچه و ملحفه بلا استفاده
  • کاردک باریک
  • تینر معمولی
  • کاغذ سنباده
  • بتونه
  • نوار چسب
  • رنگ و پرایمر
  • قلم موی نقاشی 2 اینچ

رنگ را انتخاب کنید

رنگ حاشیه ها هیچ استانداردی ندارد؛ میتوانید از هر رنگی که میپسندید استفاده کنید. سعی کنید از رنگ های متفاوت در اتاق های مختلف استفاده نمایید. اگر رنگ حاشیه متضاد باشد، رنگ دیوار بهتر به چشم خواهد آمد. میتوانید از ترکیب دیوارهای سفید با حاشیه های تیره استفاده کنید تا اتاق ها بزرگتر و تمیزتر به نظر برسند.

فضا را آماده کنید

تمامی مبلمان و اثاثیه را حداقل 60 سانتیمتر از دیوارها فاصله دهید تا دسترسی مناسب به حاشیه ها داشته باشید. اگر مجبور باشید رنگ کردن را شروع کنید، سپس برای جابجا کردن وسایل آن را متوقف کنید، حسابی اذیت خواهید شد. اگر لازم بود، اثاثیه را کامل از اتاق خارج کنید تا فضای کافی برای کار کردن فراهم شود. روی همه چیز ملحفه یا پلاستیک ضخیم پهن کنید تا حین کار رنگی نشوند.

اگر پارچه یا پلاستیک برای پوشاندن کل اتاق ندارید؛ ملحفه را هر مرتبه زیر دیواری که رنگ میکنید، پهن نمایید و هر بار آن را جابجا کنید.

تمیزکاری و زیر سازی

قبل از نقاشی حاشیه ها، رنگ قبلی باید پاک شود. این کار را میتوانید با کمک کاردک و با کمی ظرافت انجام دهید. اگر فشار زیادی وارد نمایید حاشیه ها را خط میاندازید. با کمک تینر و یک برس نرم میتوانید رنگ بری را آسان تر نمایید. همزمان برس بزنید و با کاردک رنگ را بردارید. از کاغذ سنباده برای پاک کردن باقیمانده رنگ ها استفاده کنید. در نهایت با یک پارچه مرطوب تمامی سطح را تمیز نمایید و گرد و خاک باقیمانده را بردارید.

تمامی حفره ها و شکاف ها را با بتونه پر کنید و صبر کنید تا کاملا خشک شود. بهتر است پس از خشک شدن بتونه ها یک مرتبه دیگر سنباده کاری کنید تا همه سطوح صاف و یکدست شوند. مجددا همه چیز را تمیز کنید و مطمئن شوید که همه چیز خشک شده باشد.

نوار کشی

چسب نواری را بردارید و با دقت روی دیوار و لبه حاشیه ها قرار دهید؛ طوری که رنگ شما روی دیوار نریزد. کار رنگ آمیزی حاشیه ها به دقت و توجه به جزئیات وابسته است؛ وقت بیشتری بگذارید و چسب را صاف، مستقیم و بدون چروک بچسبانید. اگر این کار را خوب انجام دهید نتیجه کار عالی خواهد بود.

پرایمر و رنگ

از پرایمر برای زیرسازی استفاده کنید؛ اجازه دهید کاملا خشک شود و سپس شروع به رنگ آمیزی کنید. یک قلم موی 2 اینچی برای رنگ آمیزی حاشیه ها کاملا ایده آل به نظر میرسد. اگر قلم موی عریض تری بردارید احتمالا دیوار یا کف را رنگی خواهد کرد.

میتوانید از رنگ های ترکیب شده آماده استفاده کنید و این دو مرحله را یکجا انجام دهید.

قبل از آنکه دست دوم رنگ را بزنید، اجازه دهید رنگ اول کاملا خشک شود. معمولا رنگ پس از خشک شدن متفاوت به نظر خواهد رسید.

پایان کار

قبل از آنکه رنگ کاملا خشک شود تمامی نوارها را بکنید. نوار را خیلی آرام جدا نمایید تا سطح دیوار آسیب نبیند.

در هر مرحله یک قسمت از خانه را رنگ کنید؛ با این شیوه ظرف چند روز یا چند هفته؛ همه چیز زیباتر و خوش رنگ تر خواهد شد. برای رنگ آمیزی حاشیه ها به رنگ زیادی احتیاج نخواهید داشت. کمی زمان و انرژی صرف کنید و از تغییرات زیبای دکور منزلتان لذت ببرید.

یک پاسخ به “تغییر دکوراسیون داخلی منزل با رنگ آمیزی حاشیه ها”

  1. […] مطلب مرتبط: تغییر دکوراسیون با رنگ آمیزی حاشیه ها […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.