انواع دریل شارژی رونیکس

دریل-پیچگوشتی - ابزار ارزان

به قلم پریسا سلیمانی

5 تیر 1397

دریل برقی از ابزار آلاتی است که با وجود عدم تفاوت ظاهری زیاد میان نمونه اولیه و نمونه کنونی‌اش، تغییرات ساختاری عمده و خوبی را از ابتدا (نمونه اولیه) تا کنون تجربه کرده است، هرچند بسته به نوع استفاده، هنوز هم مدل‌هایی با همان ویژگی‌های قدیمی یافت می‌شوند که مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند. به طور مثال حذف سیم برق و اضافه کردن باطری به دریل‌های برقی تحولی بود که کار بسیاری از استفاده کنندگان را آسان‌تر کرد و این محصول را برای آن‌ها محبوب و کاربردی‌تر نمود.

با حذف سیم (کابل) برق و عدم نیاز به اتصال دستگاه به برق، کاربر این امکان را پیدا کرد که از دستگاه در مکان‌ها و موقعیت‌های مختلفی استفاده کند که قبلاً امکان استفاده از آن وجود نداشت. شرکت رونیکس هم که همواره در حال تلاش برای جلب رضایت مشتریان بوده و هست از این احساس نیاز مشتریان غافل نشده و انواع دریل شارژی رونیکس را هم مانند بسیاری از محصولات خود در مدل‌ها و انواع مختلفی طراحی و تولید کرده و در سبد محصولات خود قرار داده است. در این مقاله قصد داریم انواع دریل شارژی رونیکس را به شما معرفی کرده و به تفاوت‌ها و شباهت‌های آن‌ها بپردازیم.

انواع دریل شارژی رونیکس

شرکت رونیکس جهت برطرف کردن نیاز کاربران مختلف انواع دریل شارژی رونیکس را با قابلیت های متفاوت تولید کرده است. انواع دریل شارژی رونیکس به دلیل برخورداری از قابلیت پیچ گوشتی با نام دریل پیچ گوشتی شارژی شناخته می شوند که این قابلیت امکان باز و بسته کردن انواع پیچ ها را برای کاربران امکان پذیر می کند.

بیشتر بخوانید:آشنایی با رنده برقی نجاری

checked در ادامه به انواع دریل شارژی رونیکس یا همان دریل پیچ گوشتی های رونیکس خواهیم پرداخت که در واقع در دو نوع معمولی و چکشی می باشند.

دریل پیچ ‌گوشتی شارژی

همانطور که گفته شد، یکی از انواع دریل شارژی، دریل پیچ گوشتی است که علاوه بر امکان استفاده برای سوراخ‌کاری، امکان استفاده به عنوان پیچ گوشتی برقی را هم به کاربر می‌دهد. دریل پیچ گوشتی شارژی رونیکس در انواع و مدل‌های مختلفی ساخته می‌شود که هر یک تفاوت کوچکی با دیگری دارند؛ هرچند این تفاوت کوچک می‌تواند ویژگی منحصر به فردی را به‌وجود بیاورد که در کاربردهای مختلف مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند.

دریل پیچ گوشتی شارژی چکشی

 برخی از انواع دریل شارژی رونیکس از مکانیزمی به نام ضربه ای یا چکشی برخوردار هستند که به آن ها دریل پیچ گوشتی شارژی چکشی می گویند. برخورداری از این قابلیت باعث شده تا در هنگام کار با این ابزار، ضرباتی به سطح وارد شود و امکان سوراخکاری بر روی سطوح مختلف فلز، چوب و بتن فراهم شود. انواع دریل شارژی رونیکس با قابلیت چکشی نیز با ولتاژها و موتورهای مختلفی عرضه شده اند تا کاربران بتوانند جهت کاربری های متفاوت سبک و خانگی و همچنین سنگین و صنعتی از آن ها استفاده نمایند.

مدل های 8618K، 8618N، 8900، 8900K و 8614K نمونه ای از انواع دریل شارژی رونیکس با مکانیزم چکشی می باشند که علاوه بر پیچ کاری و سوراخ کاری سطوح نرم، جهت سوراخ کاری سطوح سخت نیز کاربرد دارند. برخی از این مدل ها مجهز به متعلقاتی شامل سری های مختلف و کیف حمل BMC می باشند.

ویژگی‌های عمومی انواع دریل شارژی رونیکس

ویژگی‌های عمومی و کلی انواع دریل شارژی رونیکس که به عنوان پیچ گوشتی شارژی هم استفاده شده و نام دریل پیچ گوشتی شارژی را به خود گرفته‌اند عبارتند از:

  • دارای گیربکس دو جهته
  • دارای موتور ژاپنی و باطری تایوانی
  • مجهز به چراغ LED برای کار در فضاهای تاریک
  • دارای سه نظام اتوماتیک تمام فلزی
  • دارای یک عدد باتری اضافه + شارژر
  • مجهز به کلید ضد غبار
  • دارای سری پیچ گوشتی دو سر
  • مجهز به موتور ضدآب
  • طراحی ارگونومیک و مقاوم
  • چراغ LED
  • باتری لیتیوم یون

این دریل پیچ گوشتی‌ها بسته به مدل منحصر به فرد خود دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که همین ویژگی‌ها آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که این ابزار را از یکدیگر متمایز می‌کند ولتاژ ورودی آن‌ها است. البته پارامترهای دیگری از قبیل لوازم جانبی یا آپشن‌های اضافه هم هستند که برای هر یک متفاوت است.

pin مقاله پیشنهادی : برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله “ویژگی های دریل شارژی” را مورد مطالعه قرار دهید.

بیشتر بخوانید:راهنمای خرید اینورتر جوشکاری

همان‌طور که در بالا گفتیم، یکی از انواع دریل شارژی رونیکس نوع دریل پیچ گوشتی شارژی است که خود انواع مختلفی دارد، از انواع مختلف این وسیله می‌توان به مدل‌های چکشی و باتری لیتیومی اشاره کرد. دریل پیچ گوشتی چکشی این قابلیت را هم دارد که در حین ایجاد حفره و سوراخ‌کاری، با تولید ضربه سرعت و قدرت انجام کار را افزایش دهد؛ این ویژگی با فشار دادن یک کلید، قابل استفاده و کنترل است. باز هم لازم به تاکید است که ویژگی‌های عمومی و کلی تمام مدل‌های این دستگاه‌ها یکسان بوده و عمده تفاوتشان در ولتاژ ورودی، ظرفیت باتری، آپشن‌های اضافی و … است. در ادامه به معرفی چند نمونه از محبوب ترین انواع دریل شارژی رونیکس می پردازیم:

محبوب ترین انواع دریل شارژی رونیکس


دریل پیچ گوشتی شارژی رونیکس مدل 8612

این دریل شارژی رونیکس از موتوری قدرتمند و ضدآب برخوردار بوده که امکان کار در محیط های مرطوب را برای کاربران فراهم می کند. از موارد دیگری که علاوه بر موتور ضدآب مورد توجه افراد قرار گرفته است، باتری لیتیوم یون سامسونگ تعبیه شده در 8612 است که کارایی و طول عمر بالایی دارد. ویژگی دیگری که در طراحی این دریل لحاظ شده چراغ LED آن است که امکان کار در محیط های تاریک و کم نور را برای افراد فراهم می کند. وجود گیربکس دو سرعته در این دستگاه باعث شده تا بتوان در طیف وسیعی از کارها از آن استفاده نمود.عملکرد محیطی باتری های لیتیوم به نقل از سایت مرکز باتری شامل:

“الکترولیت های مورد استفاده در باتری های لیتیوم می توانند الکترولیت های مایع یا پلیمر باشند. باتری های لیتیوم از جمله الکترولیت های مایع برای چندین سال در بازار وجود دارد. باتری های قابل شارژ یون لیتیوم که دارای الکترولیت مایع هستند برای برنامه هایی مانند کامپیوترهای نوت بوک ، دوربین فیلمبرداری وتلفن های همراه [114] . باتری های لیتیوم مبتنی بر فناوری الکترولیت های مایع دارای اشکالاتی هستند. الکترولیت مایع به طور کلی به آب بندی هرمتیک نیاز دارد ، که ممکن است چگالی انرژی را کاهش دهد. علاوه بر این ، به دلایل ایمنی ، باتری های قابل شارژ یون لیتیوم و باتری های اولیه فلز لیتیوم که دارای الکترولیت مایع هستند ، به گونه ای طراحی شده اند که در صورت وجود برخی سو automatically استفاده ها ، به طور خودکار تخلیه شوند ، مانند افزایش قابل توجه فشار داخلی که می تواند ناشی از گرم شدن داخلی یا خارجی باشد. اگر سلول تحت فشار شدید تخلیه نشود ، می تواند منفجر شود زیرا الکترولیت مایع استفاده شده در سلول های Li مایع به شدت قابل اشتعال است. یک گزینه جایگزین برای باتری های لیتیوم با الکترولیت مایع ، آنهایی هستند که دارای الکترولیت پلیمر جامد هستند. الکترودهای پلیمر جامد به طور کلی الکترولیت هایی از نوع ژل هستند که حلال و نمک را در منافذ پلیمر به دام می اندازند تا محیطی برای هدایت یونی فراهم کنند. الکترولیت های پلیمری معمولی در جدول 15.9 نشان داده شده است .”

دریل پیچ گوشتی شارژی رونیکس مدل 8018

این دریل جزء سری 80 دریل شارژی رونیکس است که با سه عملکرد مختلف نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. از این دریل نه تنها می توان جهت سوراخکاری معمولی بهره برد بلکه در پیچ کاری و سوراخ کاری چکشی نیز به خوبی قابل استفاده است. باتری لیتیومی 18 ولت با ظرفیت 1.5 آمپرساعت دوام و قدرت بالایی را در انجام کارها فراهم می کند. همچنین وجود یک چراغ LED در مدل 8018 رونیکس امکان کار در محیط های تاریک را به خوبی فراهم می کند.

دریل پیچ گوشتی شارژی رونیکس مدل 8616K

از دیگر انواع دریل شارژی رونیکس که از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار است، دریل پیچ گوشتی شارژی 8616K می باشد. این مدل دارای موتور پرقدرت ضدآب است که امکان کار در محیط های مرطوب و بارانی را فراهم می کند. باتری لیتیوم یونی این دریل از ظرفیت 1.5 آمپر و ولتاژ 16 ولت برخوردار است. سه نظام اتوماتیک تمام استیل، گشتاور 30 نیوتن متری، چراغ ال ای دی و گیربکس دوحالته از دیگر ویژگی های دریل شارژی 8616K می باشد.


دریل پیچ گوشتی شارژی رونیکس مدل 8900K

سری 89 رونیکس از موتورهای براشلس برخوردار می باشد. موتور 8900K نیز با وجود موتور ضدآب براشلس سرعتی بالغ بر 1700 دور در دقیقه و 25500 ضربه در دقیقه تولید می کند. باتری لیتیومی این دریل شارژی از ولتاژ 20 ولت و ظرفیت 2 آمپر ساعت برخوردار می باشد. حداکثر گشتاور 45 نیوتن متری، کلاچ 3+21 حالته، سه نظام اتوماتیک 13 میلی متری و کاربرد در سه عملکرد مختلف سوراخ کاری، سوراخ کاری چکشی و پیچ کاری از ویژگی های مدل 8900K می باشد. در ضمن این مدل به همراه کیف BMC عرضه می شود.


سایر مدل‌های دریل شارژی رونیکس


دریل پیچ گوشتی شارژی 12 ولت مدل 8212

دریل پیچ گوشتی شارژی 14.4 ولت مدل 8214

دریل پیچ گوشتی شارژی چکشی 18 ولت مدل 8218

دریل پیچ گوشتی شارژی 12 ولت لیتیوم مدل 8510 – 8512 – 8612

دریل پیچ گوشتی شارژی 14.4 ولت لیتیوم مدل 8614

دریل پیچ گوشتی شارژی 18 ولت لیتیوم مدل 8618

دریل پیچ گوشتی شارژی 12 ولت لیتیوم صنعتی مدل 8512

دریل پیچ گوشتی شارژی دو کاره 12 ولت لیتیوم مدل 8525

دریل پیچ گوشتی شارژی 12 ولت صنعتی مدل 8412

کیت دریل پیچ گوشتی شارژی 14.4 ولت لیتیوم مدل 8614K

برای اطلاع از مشخصات انحصاری هر یک از محصولات فوق می‌توانید به بخش محصولات سایت رونیکس مراجعه کنید.


سؤالات متداول

1- دریل شارژی و دریل پیچ گوشتی شارژی چه تفاوتی دارند؟

در دریل های پیچ گوشتی شارژی علاوه بر سوراخ کاری می توان به پیچ کاری پرداخت.

2- در انواع دریل شارژی رونیکس از چه نوع باتری استفاده شده است؟

باتری لیتیوم یون باتری مورد استفاده در دریل های شارژی رونیکس است.

3- موتور سری 89 رونیکس از چه نوعی است؟

باتری براشلس یا بدون ذغال


جمع بندی

دریل های شارژی با توجه به حمل آسان و عدم نیاز به پریز برق کاربرد فراوانی در مشاغل و صنایع مختلف دارند. به همین علت برندهای مختلفی به تولید انواع دریل شارژی اقدام کرده اند. امروزه این ابزار در ولتاژهای مختلف در بازار موجود می باشد. رونیکس نیز جهت برآورده ساختن نیازهای مشتریان خود نمونه های مختلفی از دریل پیچ گوشتی های شارژی را تولید کرده است که به چند نمونه از محبوب ترین آن ها در این مقاله اشاره کردیم.

2 پاسخ به “انواع دریل شارژی رونیکس”

  1. احسان امیرزاده گفت:

    سلام خسته نباشین.
    داغ کردن دریل از چی میتونه باشه احتمالش هست نیم سوز بشه؟

    • رونیکس گفت:

      همراه گرامی سلام. داغ‌کردن دریل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. دستگاه را به تعمیرگاه بفرستید تا عیب‌یابی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.