آیا مبل راحتی مدل چرمی برای منزل مناسب است؟

آیا مبل راحتی مدل چرمی برای منزل مناسب است؟
  • دقیقه 3
  • 1781
  • 0

به قلم امید دبیری نژاد

4 بهمن 1396

انتخاب و خرید مبل کار دشواری است؛ مبل کالای گران قیمتی است و اگر انتخاب مناسبی داشته باشید تا چند سال لازم نیست این هزینه را تکرار نمایید. اما با وجود مدل ها و طرح های مختلف موجود در بازار انتخاب مبل مناسب کار آسانی نیست. پیش از هر چیز بهتر است جنس مبل را انتخاب کنید. مبل چرم و یا مبل پارچه ای کدام برای منزل شما مناسب تر است؟

چرم و پارچه هر یک مزایا و معایب خود را دارند و اگر از برخی نقاط ضعف چشم پوشی کنیم، مبل چرمی و مبل پارچه ای هر یک میتوانند شانس انتخاب داشته باشند.

در این مطلب مزایا و معایب مبل چرم و پارچه ای را آورده ایم؛ این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید و مدل مناسب خود را انتخاب نمایید.

مزایا و معایب مبل چرم و مبل پارچه ای

راحتی مبل

فاکتورهای مختلفی برای تعیین میزان راحتی مبل باید در نظر گرفته شود. طرح و مدل مبل، جنس پارچه ها و پشتی ها و فریم اصلی مبل در راحتی آن تاثیر گذار هستند. اما به طور کلی میتوان گفت مبل های پارچه ای نسبت به مبل چرمی راحت تر هستند. مهم ترین علت آن است که مبل های پارچه ای گرم و نرم تر هستند. صندلی ماشین را در نظر بگیرید؛ چرم گرما و سرما را زودتر به خود جذب میکند، مبل چرم نیز همین مشکل را دارد؛ در تابستان و گرما نشستن طولانی روی آن موجب عرق کردن میشود و در زمستان باید سرمای آن را تحمل کنید.

نگهداری از مبل

مبل چرم

نگهداری از مبل پارچه ای به جنس و طرح پارچه وابسته است؛ هر چه جنس پارچه بهتر باشد، راحت تر تمیز میشود. برخی پارچه های گران قیمت ضد لک هستند و طوری ساخته شده اند که اگر مایعی روی آن ریخت با دستمال مخصوص یا دستگاه بخار شور به راحتی تمیز شوند. اما پارچه های ارزان قیمت و رایج مبل ها چنین ویژگی های را ندارند و به سادگی لک میشوند؛ لکه هایی که پاک کردنشان چندان ساده نیست. در یک مقایسه این چنینی نگهداری مبل چرم ساده تر و آسان تر است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد رنگ کردن مبلمان مقاله “رنگ کردن مبلمان قدیمی خانه” را بخوانید.

از طرفی اما مبل چرم در برابر اشیا تیز چندان مقاوم نیست و به راحتی روی آن خراش ایجاد میشود، این خراش ها با گذشت زمان پوست میشوند و به مبل چرم ظاهری زشت و کهنه میدهند. اگر کودک خردسال در خانه دارید و یا از حیوانات خانگی نگهداری میکنید مبل پارچه ای انتخاب مناسب تری است.

تنوع طرح و رنگ

مبل چرم

برای آشنایی با ساخت کاناپه مقاله “در 5 مرحله ساده یک کاناپه زیبا بسازید” را بخوانید.

چرم چند رنگ محدود دارد و مبل چرم نیز در همین چند رنگ عرضه میشود. مبل پارچه ای اما از نظر طرح و رنگ محدودیتی ندارد و انتخاب پارچه ای که با دکوراسیون منزل هماهنگ باشد و به سلیقه شما هم نزدیک تر باشد راحت تر خواهد بود.

قیمت مبل

مبل چرم

معمولا برای خرید مبل پارچه ای پول کمتری باید بپردازید. قیمت مبل به کیفیت ساخت آن بستگی دارد و البته پارچه با کیفیت و فریم مناسب همیشه گران هستند؛ اما مبل چرم با همان کیفیت معمولا گران قیمت تر است.

حساسیت زایی

مبل چرم

مبل چرم برای افراد مبتلا به آلرژی و کسانی که به بیماری های تنفسی مبتلا هستند گزینه بهتری است. مبل چرم ویروس ها و آلودگی های ناشی از گرد و غبار، حشرات، حیوانات خانگی و سایر عوامل حساسیت زا را کمتر انتقال میدهد.

زیبایی مبل

مبل چرم

مبل چرم ظاهر زیبایی به فضای خانه میبخشد که مبل پارچه ای نمیتواند به راحتی از پس آن برآید. مبل چرم چسترفیلد پر فروش ترین و محبوب ترین مدل مبل در تمام دنیا است، طرحی که وقتی با پارچه ساخته میشود زیبایی چندانی ندارد. اگر برای دکوراسیون منزل به دنبال یک سبک مدرن و امروزی هستید مبل چرم انتخاب مناسب تری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.