معرفی ساده ترین ابزار باغبانی

ابزار باغبانی در منزل

به قلم نینا خزدوز

19 دی 1396

احتمالا باغبانی سلامت ترین فعالیتی است که انسان میتواند در منزل انجام دهد. اگر یک حیاط کوچک در خانه داشته باشید، این شانس را خواهید داشت که از هوای تازه، نور خورشید و فعالیتی آرامش بخش لذت ببرید و در آخر نیز سبدی پر از سبزیجات و گیاهان تازه پاداش بگیرید. اگر در خانه ویلایی و حیاط دار زندگی میکنید و به گل و گلکاری علاقمند هستید بهتر است ابزارهای مورد نیاز آن را نیز بشناسید.

امروزه با توجه به گسترش شهرها اکثر خانه های ویلایی و حیاط دار جای خود را به به آپارتمان ها داده اند. بنابراین افراد علاقمند به گل و گیاه برای پرورش و نگهداری از گل ها شرایط محدودتری دارند و می بایست برای تازگی فضای خانه خود از گیاهان آپارتمانی استفاده کنند. بنابراین اگر جزء افرادی هستید که در آپارتمان ساکن هستید و فضای کافی برای باغبانی را ندارید باید کمی انعطاف به خرج دهید و به کاشت گل و گیاه در منزل اکتفا نمایید. از فضای بالکن کمک بگیرید یا کاشت گیاه در گلدان های آویز و لب پنجره ای را امتحان کنید. برای باغبانی در منزل به ابزار و لوازم خاصی نیاز دارید، در این مطلب به معرفی ساده ترین ابزار باغبانی خواهیم پرداخت تا با استفاده از آن ها بتوانید فضایی دلنشین و زیبا از گل و گیاهان داشته باشید. در واقع با استفاده از ابزارالات باغبانی مختلف می توانید باغچه خانگی خود را با کاشت گل هایی خوشبو پرورش دهید.

ساده ترین ابزار باغبانی در منزل

دستکش باغبانی

اگرچه باغبانی یک سرگرمی شگفت انگیز محسوب میشود؛ اما اگر دستکش های مناسب نداشته باشید به یک کار کثیف و عذاب آور پر از تیغ و خار و آلودگی تبدیل خواهد شد. بهتر است دستکش های با کیفیت مخصوص باغبانی خریداری کنید تا دستان شما در برابر رطوبت، آلودگی های خاک و خار گیاهان محفوظ بماند.

بیلچه

بیلچه یکی دیگر از ساده ترین ابزار باغبانی است که برای کندن زمین، ایجاد حفره و برداشتن خاک، وجین کردن، افزودن کود و انتقال و کاشت گل و گیاه کاربرد دارد. دسته بیلچه کوتاه است و از جنس چوب، پلاستیک و یا فلز ساخته میشود که آن را به ابزار ایده آل برای باغبانی در منزل تبدیل میکند.

چنگک

چنگک باغبانی یکی از ابزار ساده و پر کاربرد برای گلکاری و باغبانی در منزل است. این ابزار باغبانی از یک دسته و یک سری دندانه دار چنگال مانند ساخته شده است. چنگک باغبانی در سایزهای مختلف تولید میشود و میتوان از آن برای ایجاد شیار در خاک، جمع آوری علف های هرز و تمیز کردن بین گیاهان کمک گرفت. چنگک های دسته بلند هم در بازار موجود هستند که برای کار باغبانی در حجم وسیع تر و بزرگ تر ساخته شده اند. به عنوان ابزار باغبانی در منزل چنگک دسته کوتاه از عهده انجام بیشتر کارها بر خواهد آمد و نیاز شما را تامین خواهد نمود.

آب پاش

تمامی گیاهان به آبیاری نیاز دارند اگر باغچه و حیاط بزرگی دارید باید از سیستم های آبیاری و یا شلنگ و نازل برای آبیاری گیاهان کمک بگیرید، اما برای باغبانی در منزل یک آب پاش ساده از عهده انجام امور بر خواهد آمد. آب پاش های فلزی و پلاستیکی در بازار موجود هستند که می توانید مطابق سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب نمایید. برای آبیاری برخی گلها و گیاهان بهتر است از اسپری های آب پاش استفاده نمایید.

قیچی باغبانی

قیچی باغبانی نیز یک ابزار ضروری برای باغبانی در منزل محسوب میشود. از این ابزار باغبانی برای هرس گیاهان، قلمه زدن، بریدن ساقه ها و ریشه های اضافی و همچنین بریدن سر شاخه ها میتوان کمک گرفت. در انتخاب قیچی باغبانی به طراحی ابزار توجه نمایید و از راحت بودن آن در دست در حین کار اطمینان حاصل نمایید. برخی ویژگی ها مثل روکش دسته ها و قفل ایمنی روی ابزار نیز میتواند کاربری آن را ساده تر نماید. تیغه های قیچی باغبانی مهم ترین قسمت این ابزار است که باید به جنس و کیفیت ساخت آن توجه نمود.

قیچی باغبانی نیز یک ابزار ضروری برای باغبانی در منزل محسوب میشود. از این ابزار باغبانی برای هرس گیاهان، قلمه زدن، بریدن ساقه ها و ریشه های اضافی و همچنین بریدن سر شاخه ها میتوان کمک گرفت. در انتخاب قیچی باغبانی به طراحی ابزار توجه نمایید و از راحت بودن آن در دست در حین کار اطمینان حاصل نمایید. برخی ویژگی ها مثل روکش دسته ها و قفل ایمنی روی ابزار نیز میتواند کاربری آن را ساده تر نماید. تیغه های قیچی باغبانی مهم ترین قسمت این ابزار است که باید به جنس و کیفیت ساخت آن توجه نمود.

چاقو قلمه زنی

این چاقو برای پیوند زدن گیاهان کاربرد دارد و یکی از ابزار مهم در باغبانی و به خصوص پرورش گیاهان زینتی است. از این ابزار باغبانی برای قلمه گیری و همچنین ایجاد خراش روی ساقه به منظور ریشه زنی راحت تر نیز کمک میگیرند.

شمشادزن

باتوجه به اینکه شمشادها از گیاهان همیشه سبز و زیبا محسوب می شوند، در حیاط و یا باکن بسیاری از منازل دیده می شوند. با هرس برگ های حجیم شمشادها می توان فرم هایی جالب و خلاقانه به آن داد. برای این کار نیاز به یک شمشادزن خواهید داشت تا در کمترین زمان ممکن شکلی زیبا به این گیاه دهید.

قیچی شاخه زن

این قیچی یکی دیگر از ساده ترین ابزار باغبانی در منزل است. با استفاده از این ابزار می توانید به قطع شاخه های نازک و خشک شده بپردازید. دسته های بلند این ابزار امکان قطع کردن شاخه های بالاتر را فراهم می کند.

ابزار ذکر شده به عنوان ساده ترین ابزار باغبانی برای استفاده در منزل کفایت میکنند اما اگر فضای بیشتری دارید و قصد دارید از آن برای پرورش گل و گیاه استفاده نمایید بهتر است به فکر تهیه ابزارهای خاص تر مثل شاخه زن، شمشاد زن، اره باغبانی و حتی حاشیه زن و اره موتوری نیز باشید. شرکت رونیکس نیز بسیاری از انواع ابزارالات باغبانی را تولید کرده که می توانید در وبسایت رونیکس آن ها را مشاهده نمایید

3 پاسخ به “معرفی ساده ترین ابزار باغبانی”

  1. […] بیشتر بخوانید:«چاقو شخصی خودتان را بسازید»«معرفی ساده ترین ابزار باغبانی» […]

  2. […] بیشتر بخوانید:«راهنمای جامع خرید حاشیه زن‌های رونیکس»« معرفی ساده ترین ابزار باغبانی» […]

  3. […] مقاله ساده ترین ابزار باغبانی اطلاعات مفیدی درباره نگهداری گیاهان آپارتمامی به شما می‌دهد. […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.