چطور ابزار دست دوم بخریم؟

ابزار دست دوم

به قلم امید دبیری نژاد

6 اسفند 1396

خرید ابزار جدید برای کارگاه می‌تواند پرهزینه باشد و اگر چه بیشتر حرفه‌ای‌ها از ابزارهای نو و برندهای مطرح استفاده می‌کنند؛ اگر در حال راه اندازی یک کارگاه برای خودتان هستید و یا در شرایطی قرار دارید که باید کمی در هزینه‌ها دقت داشته باشید، خرید ابزار دست دوم می‌تواند باعث صرفه‌جویی در این هزینه‌ها شود.

اگرچه قیمت ابزارهای دست دوم خیلی ارزان‌تر از ابزار نو است و در بیشتر مواقع وسوسه‌کننده است؛ اگر برخی نکات را حین خرید رعایت نکنید، کلاه سرتان می‌رود و احتمالا ضرر زیادی خواهید کرد. به همین دلیل، در این مقاله از مجله رونیکس، نکات ضروری برای خرید ابزار دست دوم را بررسی می‌کنیم.

رونیکس را بخوانید.

شناخت بازار، مهم‌ترین نکته برای خرید ابزار دست دوم

پیش از خرید ابزار دست دوم، قیمت نو آن محصول را بیابید؛ از این طریق می‌توانید قیمت حدودی دست دوم آن را مشخص کنید. اگر ابزار در وضعیت عالی و کاملا سالم باشد، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت روز ابزار نو ارزش خواهد داشت. اگر ابزار وضعیت خوبی ندارد و اصرار دارید آن را خریداری کنید، باید را خیلی ارزان خریداری کنید. بد نیست به سایت های فروش کالای دست دوم هم نگاهی بیاندازید و ببینید در اطراف شما چه ابزارهای دست دومی و با چه قیمت‌هایی فروخته می‌شوند.

ابزار دستی دست دوم

خرید ابزار دستی دست دوم و کار کرده عمل چندان پر ریسکی نیست؛ چراکه مانند ابزارهای برقی لازم نیست عملکرد ابزار را تست کنید و البته لازم نیست نگران سلامت موتور و قطعات داخلی دستگاه باشید. همچنین برخی ابزارآلات از برندهای معتبر برای یک عمر کار می‌کنند و با خیال راحت می‌توانید آنها را خریداری کنید. زنگارهای ابزار استیل و فلزی را خودتان می‌توانید از بین برده و از خرید ارزان و به صرفه ابزار کار کرده خود لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:بهترین برند جعبه ابزار

ابزار دستی دست دوم

برای آشنایی بیشتر با راه های پیشگیری از زنگ‌زدگی مقاله “مقابله با زنگ زدگی ابزار” را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: اور فرز چیست؟

ابزار برقی دست دوم

ابزار برقی دست دوم

خرید ابزار برقی دست دوم معمولا پرریسک‌تر است. ابزار برقی را باید پیش از خرید کاملا بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که در سلامت کامل قرار دارد و درست کار می‌کند. کابل‌ها و اتصالات را بررسی و دقت کنید که ساییدگی و خوردگی نداشته باشند، همچنین دقت کنید تمامی قطعات ایمنی ابزار سر جای خودشان قرار داشته باشند و به درستی کار کنند. پیش از خرید حتما دستگاه را روشن کرده و به صدای آن گوش کنید؛ اگر هر نوع صدای عجیبی شنیدید، بی‌خیال خرید آن دستگاه شوید.

ابزار شارژی دست دوم

ابزار شارژی دست دوم

برای خرید ابزار شارژی دست دوم باید یک دید کلی از زمان خرید اولیه ابزار به دست بیاورید. به اتصالات ابزار نگاه کنید و مطمئن شوید زنگ‌زدگی و خوردگی نداشته باشد، همچنین باتری ها را تست کنید و از کارکرد صحیح آن مطمئن شوید؛ گاهی خرید باتری جدید از خرید یک ابزار نو پرهزینه‌تر تمام خواهد شد. اگر ابزار شارژی را از همان برندی بخرید که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید، هم با عملکرد دستگاه آشنایی بیشتری دارید و هم در مواقع ضروری یک باتری اضافه خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: آموزش فنس‌ کشی باغ به ساده‌ترین روش

ابزار دست دوم را از کجا بخریم؟

سایت‌های آنلاین و اپلیکیشن های خرید کالای دست دوم بهترین مکان برای خرید ابزار دست دوم هستند. البته در شهرهای بزرگ مثل تهران می‌توانید به بورس فروش ابزار هم مراجعه کنید؛ حتما با دست‌فروشانی که ابزار کارکرده برای فروش دارند مواجه خواهید شد. اما مراقب باشید که کالای بی‌کیفیت، تقلبی و یا گران‌تر از ارزش واقعی نخرید. بهتر است تمامی ابزار را از یک فروشنده نخرید و البته بر روی هر پروژه‌ای که کار می‌کنید ابزار لازم برای آن کار خاص را تهیه کنید. علاوه بر این باید به شخصی که ابزار دست دوم را از او خریداری میکنید نیز بررسی کنید. احتمالا یک پیمانکار و یا تعمیرکار به نسبت کسی که کارهای خانه خود را انجام داده است، خیلی بیشتر از ابزار کار کشیده است.

بهترین زمان خرید ابزار دست دوم

بهترین زمان برای خرید ابزار دست دوم زمانی است که اصطلاحا خارج فصل نامیده می‌شود؛ زمانی که استفاده از آن ابزار خاص کاهش یافته است. خرید خارج از فصل ابزار دست دوم کمک می‌کند تا ابزار را در کمترین قیمت ممکن خریداری کنید. مثلا چمن زن و حاشیه زن در زمستان ارزان‌تر هستند.

بیشتر بخوانید: گام‌به‌گام با مراحل تحویل و تعمیر ابزار در تعمیرگاه مرکزی رونیکس

تحقیق قبل از خرید

پیش از خرید ابزار دست دوم باید یک شناخت کلی از برندها و محصولات آنان داشته باشید. برخی برندها ابزارهای صنعتی تولید می‌کنند و برخی برندهای دیگر محصولات خانگی مناسب و با کیفیتی دارند. اگر ابزار را برای انجام کارهای روزمره خودتان می‌خواهید، لازم نیست هزینه زیادی متحمل شوید و ابزارهای صنعتی و نیمه صنعتی حرفه ای خریداری کنید.

در ادامه برخی از مزایای خرید ابزار و وسایل دست دوم به نقل از سایت سمساری زرتشت می‌پردازیم:

مزایای خرید لوازم دست دوم  

نمی‌توان این نوع خرید را فاقد هرگونه مزیت در نظر گرفت و تنها به‌ویژگی‌های منفی آن توجه کرد. بسیاری از افراد در مواقع خاص این شیوه خرید را برمی‌گزینند. همین امر نشان‌دهنده این است که خرید وسایل دست دوم در بعضی موارد با مزیت‌هایی همراه است.

قیمت مناسب

مهم‌ترین مزیت خرید این نوع وسایل و لوازم در قیمت آن‌ها است. لوازم دست دوم تفاوت قیمت فاحشی با وسایل نو دارند. از همین رو در برخی مواقع به انتخاب اصلی افراد برای خرید تبدیل می‌شوند.

برای مثال قصد دارید که برای دوران کوتاه دانشگاه خانه‌ای اجاره کنید، بنابراین نمی‌خواهید که از وسایل آن برای مدت طولانی استفاده کنید. از همین رو لوازم آن پس از مدت مشخص بلا استفاده می‌مانند. در این زمان، بهترین راه برای تحمیل هزینه کمتر به خانواده، خرید از سمساری معتبر است.

کیفیت و دوام

عوامل مختلفی نظیر تورم، گرانی مواد اولیه و … سبب شده‌اند تا کالاهای جدیدتر، دوام و کیفیت کالاهای قدیمی را نداشته باشند. برای خرید لوازم دست دوم می‌توانید پول کمتری در ازای خرید یک جنس باکیفیت‌تر پرداخت کنید. این در حالی است که برای خرید کالای نو مشابه، باید هزینه بیشتری در قبال کیفیت کمتر پرداخت شود.

بیشتر بخوانید:آموزش قدم‌به‌قدم راه اندازی موتور برق بنزینی

جلوگیری از یکنواختی و دلزدگی

از آنجایی که برای خرید لوازم دست دوم هزینه کمتری پرداخت می‌شود، تعویض آن‌ها نیز بسیار ساده‌تر از یک وسیله نو صورت می‌گیرد.

 مثال وقتی یک دست مبلمان دست دوم خریداری کرده‌اید نیازی نیست برای سالیان متوالی از آن استفاده کنید تا هزینه‌ای که برای آن پرداخت کرده‌اید؛ جبران شود. به همین علت می‌توانید پس از گذشت مدت کوتاهی، آن را با مبلمان جدید تعویض کنید.

اگر از آن دست افرادی هستید که وسایل و لوازم اعم از لوازم منزل یا لوازم الکترونیکی، خیلی زود شما را دلزده می‌کند از خرید وسایل دست دوم غافل نشوید. البته به‌شرطی که از افراد یا مکان‌های معتبر خرید کنید.

کمک به کاهش قیمت کالاهای نو

بازار فروش بر اساس عرضه و تقاضا استوار است. وقتی میزان خرید از سمساری ها افزایش پیدا کند، ناخواسته میزان تقاضای برخی کالاها کاهش پیدا می‌کند. از همین رو، قیمت این لوازم در بازار فروش کاهش می‌یابد.

تأثیرات مثبت زیست محیطی

بسیاری از لوازم برقی، الکترونیکی و … از مواد نفتی و لوازمی ساخته شده‌اند که ورود آن‌ها به محیط زیست می‌تواند تأثیر بدی بر روی آن بگذارد. با خرید لوازم دست دوم و استفاده مجدد از آن‌ها، میزان زباله تولید شده کاهش یافته و به سلامت محیط زیست کمک می‌کند.

عدم خروج ارز از کشور

سالانه بخش بسیاری از ارز مملکت برای خرید لوازم خانگی خارجی، موبایل، لپ تاپ و … از کشور خارج می‌شود. عادی شدن فرهنگ خرید وسایل دست دوم سبب می‌شود تا سالانه بخش زیادی از ارز مملکت در کشور باقی بماند.”

بانک قطعات رونیکس
رونیکس، متنوع‌ترین بانک قطعات یدکی ابزار ایران

رونیکس، بانکی با 34 هزار نوع قطعه

تجربه ناخوشاید کاربران ایرانی از خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی، مشتریان را به برندهای ایرانی و حتی برندهای خارجی و وارداتی، همچنین به خرید ابزار دست دوم بی‌اعتماد کرده ‌است؛ اما رونیکس در طول سال‌های فعالیت خود این نگاه را متحول کرده است. خدمات پس از فروش منحصر‌به‌فرد در کنار بزرگ‌ترین بانک قطعات ابزار ایران، کیفیت خدمات رونیکس را ارتقا بخشیده‌ است. بانک جامع قطعات رونیکس با بیش از 34 هزار نوع قطعه و همچنین، 1500 کد کالای قطعات اصلی دیگر برندها خیال مشتریان را از بابت تامین قطعه ابزارآلات دست دوم راحت می‌کند.

رونیکس، متنوع‌ترین بانک قطعات یدکی ابزار ایران

سخن آخر

در این مقاله از مجله رونیکس، نکات ضروری در مورد خرید ابزار دست دوم را بررسی کردیم.  امیدواریم با رعایت نکات این مقاله بتوانید ابزار دست دوم را با دقت و اطمینان بیشتری خریداری کنید. در پایان، می‌توانید سوالات و نظرات خود را با ما از طریق کامنت به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

ابزار دست دوم نجاری را از کجا بخریم؟
برای خرید ابزار نجاری دست دوم می‌توانید به فروشگاه‌های ابزارفروشی یا فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین مانند دیوار یا شیپور مراجعه کنید. توصیه می‌کنیم جهت اطمینان بیشتر از خرید ابزار سالم، این کار را حضوری انجام دهید.
ارسال قطعات رونیکس به نمایندگان چقدر طول می‌کشد؟
تیم قطعات و خدمات پس از فروش رونیکس، در کمتر از ۲۴ ساعت قطعات درخواستی نمایندگان را به صورت رایگان برای آن‌ها ارسال می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست نمایندگان برسد.

13 پاسخ به “چطور ابزار دست دوم بخریم؟”

  1. محمد مهدی بهادری گفت:

    بنظر شما خرید دستگاه فرز سنگ دست دوم معقوله؟

    • رونیکس گفت:

      خرید دستگاه فرز سنگ دست دوم شاید در نگاه اول مقرون‌به‌صرفه‌تر به نظر برسد؛ اما درست مانند خرید هر محصول دست دوم دیگری، ریسک‌های خاص خود را دارد. اگر می‌خواهید ابزار دست دوم یا استوک تهیه کنید، بهتر است حتما از کسی که دستگاه، اجزا و طرز کار آن را خوب می‌شناسد راهنمایی بخواهید و با احتیاط عمل کنید.

  2. عباس رشیدی گفت:

    آیا خرید ابزار دست دوم برای استفاده‌ی حرفه‌ای توصیه می‌شود؟ من می خوام برا کارگاه یه سری ابزار دسته دوم بخرم کار شروع شه فعلا

    • رونیکس گفت:

      همراه گرامی سلام. خرید ابزار صنعتی دست دوم تنها در صورتی مقرون‌به‌صرفه‌و منطقی است که شناخت کاملی از ابزار مورد نظر، اجزاء و طرز کار آن داشته باشید تا نهایتاً بتوانید ریسک خرید محصول دست دوم را به حداقل برسانید.

  3. عرفان گفت:

    سلام عرض شد درباره خرید ابزار شارژی دست دوم چطور؟ از کجا می تونیم چک کنیم باتریش سالمه یا نه

  4. حمیدی گفت:

    برای اطمینان از کیفیت ابزار دست دوم چی کار کنم مثلا اگه فنی ابزار داغون باشه از کجا می توتم قبل خرید متوجه شم

  5. امین فیضی گفت:

    چگونه اطمینان داشته باشیم ابزار دست دوم به مدت زیاد برای ما کار می کند؟

    • رونیکس گفت:

      همراه گرامی، لازم است قبل از خرید در مورد مشخصات فنی و سلامت ابزار تحقیق کنید. همچنین، سعی کنید ابزار دست دوم را از بین برندهای معتبر انتخاب کنید.

  6. سلمان گفت:

    سلام داخل سایتتون ابزار دست دوم هم برای فروش دارید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.