ابزار نقاشی ساختمان – با ضروری ترین وسایل نقاشی ساختمان آشنا شوید

وسایل نقاشی ساختمان
  • دقیقه 3
  • 5147
  • 0

به قلم حمیدرضا رامخو

8 بهمن 1396

با دیدن فضاهای دلنشین و اتاق های رنگارنگ بخش دکوراسیون داخلی منزل، شاید شما هم به این فکر افتاده باشید که تغییری در رنگ اتاق ها بدهید و دیوارهای خانه را مطابق سلیقه خود رنگ آمیزی کنید. نقاشی ساختمان کار پیچیده ای نیست اما به ابزار و لوازم خاصی نیاز دارد. در این مطلب به معرفی ابزار نقاشی ساختمان خواهیم پرداخت؛ آن دسته از وسایل نقاشی ساختمان که برای رنگ آمیزی فضای خانه ضروری هستند.

ابزار نقاشی ساختمان

لباس مناسب

اولین چیزی که برای نقاشی ساختمان نیاز داریم یک دست لباس مناسب است؛ لباسی که راحت باشد و البته بهتر است تمامی بدن را بپوشاند. لباس کارهای موجود در بازار انتخاب خوبی هستند اما اگر میخواهید از لباس های کهنه استفاده کنید بهتر است یک شلوار بلند و پیراهن آستین دار انتخاب کنید.

چسب نواری کاغذی

چسب نواری کاغذی یکی از ضروری ترین وسایل نقاشی ساختمان است. با کمک این چسب های کاغذی که چسبندگی نسبتا خوبی هم دارند، لبه های قرنیزها و حاشیه دیوارها را بپوشانید تا هنگام نقاشی، رنگی نشوند.

برای اطلاعات در مورد انتخاب رنگ اتاق مقاله “تاثیر رنگ دیوار بر دکوراسیون داخلی منزل” را بخوانید.

ملحفه، پارچه یا پلاستیک ضخیم

در حین نقاشی ساختمان شره کردن رنگ و ریختن آن در نقاط مختلف خیلی طبیعی است؛ اگر کف زمین را با چیزی بپوشانید پس از پایان کار دردسر کمتری برای تمیز کاری خواهید داشت. پلاستیک های ضخیم که می توان از مغازه های ابزار فروشی تهیه کرد انتخاب خوبی است اما اگر بتوانید یک پارچه کتان بلند و باریک برای این کار در نظر بگیرید مناسب ترین گزینه ممکن را خواهید داشت.

سطل رنگ

یکی از بخش های آزار دهنده رنگ آمیزی خانه پرکردن مرتب سطل رنگ حین کار است. هر چه ظرف رنگ بزرگتر باشد تعداد دفعات پر کردن کم خواهد شد ولی ظرف سنگین تر خواهد بود و در نتیجه جا به جایی آن سخت خواهد بود. اگر یک سطل رنگ پیدا کنید که به اندازه یک گالن کامل رنگ بگیرد و جایی برای نصب شدن روی در یا نردبان هم برای آن تعبیه شده باشد یکی از بهترین وسایل نقاشی ساختمان را دارید.

غلطک و دسته غلطک

غلطک را میتوان بهترین ابزار نقاشی ساختمان نامید. با یک غلطک خوب تقریبا هر کسی میتواند کار نقاشی را انجام دهد. با استفاده از غلطک هم سرعت اجرای کار بالا می رود و هم کار نهایی یکدست خواهد شد. اگر دسته غلطک از جنس استیل و ضد زنگ باشد مدت زیادی برایتان کار خواهد کرد. یک غلطک بزرگ برای دیوارها و یک غلطک کوچکتر برای کناره ها تهیه کنید.

نردبان

میتوان از چارپایه و صندلی و میز برای رنگ آمیزی قسمت های بالاتر کمک گرفت؛ اما روش ایمن تر آن است که یک نردبان تهیه کنید. یک نردبان دو طرفه تلسکوپی که به راحتی بتوان در گوشه انبار نگهداری کرد از وسایل نقاشی ساختمان است که در مواقع دیگر هم به خوبی کار خواهد کرد. بهتر است تعداد پله ها را طوری انتخاب کنید که در بلندترین قسمت نردبان دسترسی آسان به سقف منزل داشته باشید.

قلم مو

بعد از اینکه کار رنگ آمیزی به پایان رسید باید نوار چسب ها را از لبه ها جدا کنید و با کمک قلم مو کار را تکمیل کنید. بهتر است چند سایز مختلف قلم مو بخرید تا در جاهای مختلف بتوانید از آنها استفاده کنید.

کاردک

آخرین وسیله نقاشی ساختمان که به آن نیاز خواهید داشت کاردک است. برای چسباندن نوار چسب کاغذی بر روی حاشیه ها و البته در پایان کار برای تمیز کردن لکه های رنگ از جاهای مختلف قطعا به کمک این ابزار ساده و ارزان نیاز خواهید داشت.

این گروه از وسایل نقاشی ساختمان ساده ترین و البته ضروری ترین آنها هستند. برای انجام کارهای حرفه ای تر به ابزار بیشتری نیاز خواهید داشت. اگر شما هم نوعی از ابزار نقاشی ساختمان را میشناسید که در این مطلب نام برده نشده؛ در قسمت دیدگاه ها آن را معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.