تعمیر کشوی دراور چوبی – چطور ریل کشو دراور را تعویض کنید

تعمیر کشو
  • دقیقه 3
  • 4464
  • 0

به قلم حامد ریوندی

2 دی 1396

کشوی میزها و دراورهای مدرن امروزی به کمک ریل های پلاستیکی یا ساچمه ای باز و بست می شوند. با گذشت زمان این ریل ها فرسوده میشوند و باعث میشوند کشوها به آرامی باز و بست نشوند، گیر کنند و یا قفل شوند.

برای تعمیر کشوی دراور تنها چیزی که نیاز دارید، ریل های جدید، پیچ گوشتی و کاغذ سنباده است. دو ریل برای هر کشو دراور نصب شده است. یکی روی دراور نصب شده که هیچ غلطک و قسمت متحرکی ندارد. ریل دوم روی کشو نصب شده است. تنها کاری که باید انجام دهید، تعویض ریل روی کشو و جای گذاری مجدد کشو است.

بیشتر بخوانید:انتخاب ابزار فروشی آنلاین مطمئن

کشو را از دراور بیرون بیاورید و به پهلو بخوابانید. با کمک یک پیچ گوشتی کوچک، پیچ هایی که در دو طرف ریل قرار دارد و ریل را به کشو متصل نموده اند باز کرده و ریل را جدا کنید.

بعد از جدا کردن ریل ها، چسب های خشک شده را سنباده کاری نمایید. بیشتر تولیدکنندگان برای افزایش استحکام و طول عمر ریل ها را با چسب به کشو میچسبانند. برای سنباده کاری از کاغذ سنباده متوسط استفاده کنید. سنباده لرزان نجاری ابزاری ایده آل برای انجام این کار است.

ریل های جدید تهیه کنید. ریل هایی که طول و جنس مناسب داشته باشند. ریل های قدیمی را با خود به ابزارفروشی برده و ریل های جدید را مطابق نمونه خریداری کنید.

کشو را به پهلو بخوابانید. ریل کشو جدید را در جای ریل قدیمی قرار دهید. معمولا جهت قرار گیری  روی ریل ها با علامت چپ و راست مشخص شده است. البته اگر ریل را در جهت درست نصب نکنید در جای خود سوار نمی شود.

ریل ها را با کمک پیچ های جدیدی که همراه آن ها خریداری کرده اید به کشو متصل کنید.

کشو ها را در جای خود قرار دهید. اگر کشو به درستی در جای خود قرار نگرفت یا به خوبی بسته نشد، مجددا آن را خارج نمایید. روی ریل ها دو سوراخ بیضی شکل قرار دارد. پیچ ها را شل کنید، ریل ها را بالاتر یا پایینتر آورده و دوباره پیچ ها را محکم کنید.

بیشتر بخوانید:ابزارآلات صنعتی دست دوم

کشو را دوباره در جای خود بگذارید. مرحله قبل را تکرار نمایید و ریل را در جهت مخالف جابجا کنید، با تنظیم درست ریل کشو کاملا در جای خود قرار میگیرید و به نرمی باز و بست خواهد شد.در انتها به نقل از سایت معماری آترینا سه نوع از بهترین جنس چوب را برای ساخت کمد و کشو را برایتان معرفی میکنیم:

“چوب راش

چوب راش جزء رایج ترین موادی به حساب می آید که در ساخت کمد دیواری، کابینت، میز، صندلی، مبل و درب مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران زیادی دارد؛ زیرا با وجود این که وزن قابل تحملی داشته و کار با آن آسان است، از استحکام خوبی نیز برخوردار است که مقاومت آن را بالا برده و باعث شده تا طول عمرش افزایش یابد.

چوب راش از آن دسته چوب هایی است که به دلیل ظاهر زیبا و سازگاری با محیط خانه گزینه مناسبی برای ساخت کمد دیواری محسوب می شود. چوب راش در برابر عوامل فیزیکی همچون ضربه و فشار به خوبی مقاومت نشان می دهد، به گونه ای که سازنده می تواند آن را مجهز ساخته و خصوصیاتی به آن اضافه کند که پاسخگوی تمامی خواسته افراد از کمد دیواری باشد. این چوب نسبت به کیفیتش از قیمت بالایی برخوردار است، بنابراین برای انتخاب منطقی تر، بهتر است تا با دیگر انواع چوب مورد استفاده در ساخت کمد دیواری نیز آشنا شوید.

چوب گردو

یکی از مجلل ترین چوب های موجود در بازار که زیبایی نقش ها و گره های زیاد آن چشم ها را به خود خیره می کند، چوب گردو است. چوب گردو در کنار ام دی اف، بهترین چوب برای ساخت کمد دیواری محسوب می شود. این چوب علاوه بر ظاهر زیبا، دارای مقاومت و استحکام بالایی است به گونه ای که به سختی برش داده شده و ساخته می شود. سختی کار سازندگان و کمبود و عرضه پایین چوب گردو باعث شده تا محصولاتی که از آن ساخته می شود گران تر از دیگر وسایل چوبی باشد.

کیفیت بالای این محصول، دوام و ماندگاری آن را نیز افزایش داده است، به گونه ای که اگر بخواهید محصول خریداری شده شما سالیان سال عمر کند باید از این نوع چوب استفاده کنید؛ زیرا با مرور زمان نه ظاهر آن از بین می رود و نه از کیفیت آن کاسته می شود. شاید تنها ایراد آن قیمت بالای آن باشد.

چوب روسی

چوب روسی در ساخت سازه های چوبی نقش مهمی را ایفا کرده و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما از این چوب اغلب برای بخش هایی از وسایل که قابل مشاهده نیست، استفاده می شود، زیرا بر خلاف چوب راش نه تنها وزن مناسبی ندارد بلکه بسیار سنگین تر است و این در حالی است که از مقاومت بالایی برخوردار نبوده و با کمی فشار آسیب می بیند.

احتمالا بسیاری از فروشنده های کمد دیواری به شما استفاده از کمد دیواری با چوب روسی را پیشنهاد می کنند؛ زیرا این نوع چوب، هم به خوبی به دیوار می چسبد و هم به آسانی تکان نمی خورد، ضمن اینکه قیمت ارزانی نیز دارد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.