راهنمای خرید کارواش

راهنمای خرید کارواش

به قلم امید دبیری نژاد

21 آبان 1396

دستگاه‌های کارواش خانگی کاربردهای مختلفی دارند؛ در مدل های مختلف عرضه می شوند و هر کدام کاربردی خاص دارند. قبل از انتخاب و خرید کارواش این مطلب را مطالعه نمایید.

کارواش یک دستگاه کاربردی است و البته کار با آن ساده و لذت بخش است. با کمک کارواش علاوه بر شستن خودرو کارهای نظافتی دیگر مثل شستشوی دیوار و فنس، آبپاشی پیاده راه ها و … را نیز می توان انجام داد.

تمامی دستگاه های کارواش از شیوه یکسانی استفاده می کنند. آب با فشار کم وارد دستگاه می شود، سپس دستگاه با کمک یک موتور الکتریکی یا بنزینی، آب را با فشار بیشتر و به صورت تحت کنترل می پاشد.

نکات و راهنمای خرید کارواش خانگی

به طور کلی برای مصارف خانگی و نیمه صنعتی کارواش های برقی از کارواش های بنزینی مناسب تر هستند؛ تمیز تر و کم سر و صدا تر هستند، خیلی ساده و تنها با فشردن یک دکمه روشن می شوند، سبک تر هستند و به راحتی از پس انجام وظایف مورد نیاز یک کارواش خانگی و نیمه صنعتی بر می آیند.

کارواش های بنزینی برای کاربردهای سنگین ساخته می شوند. معمولا قدرت بیشتری از کارواش برقی دارند و برای انجام کار پیوسته و طولانی مدت و یا پروژه های بزرگ مناسب هستند. کارواش بنزینی از آن جا که به برق نیاز ندارد قابلیت جابه جایی بیشتر دارد و در جاهایی که دسترسی به برق آسان نیست هم کاربرد دارد. اما باید توجه داشت که به علت مصارف کاملا صنعتی و قیمت بسیار بالاتر نسبت به کارواش های برقی ،این دسته از کارواشها زیاد مرسوم نیستند.

idea (2)کارواش های برقی براساس نوع موتور الکتریکی به دو مدل موتور یونیورسال (ذغالی) و موتور القایی (دینامی) دسته بندی میشوند. که نوع موتورذغالی برای کاربرد خانگی و مدل موتور دینامی برای کاربرد صنعتی و نیمه صنعتی مناسب هستند.

در دستگاه کارواش فشار آب خروجی بر ابعاد فیزیکی و اندازه دستگاه مقدم تر است. معمولا فشار خروجی دستگاه که با بار(BAR) یا پوند بر اینچ مربع (PSI) نشان داده می شود بیانگر قدرت دستگاه است.

دستگاه های با فشار کمتر از 100 بار (>1500 PSI)برای کاربردهای سبک مناسب هستند. شستشوی خودروی شخصی، مبلمان حیاط، دوچرخه و موتور سیکلت، ابزار باغبانی، وسایل بازی بیرون از خانه و … برخی از کاربردهای این مدل ها هستند.

کارواش با توان خروجی بین 100 تا 170 بار  (1500~2550 PSI)مدل نیمه صنعتی محسوب می شوند و از آنها می توان علاوه بر کاربردهای قبلی برای شستن فنس، دیوار، پاسیو، پیاده راه ،جرم برداری از کف و… هم استفاده نمود.

idea (2)توجه نمایید که مدل های بالای 170 بار (<2550 PSI) برای کاربردهای سنگین صنعتی مناسب هستند.

علاوه بر فشار آب دستگاه باید به حداکثر جریان آب خروجی دستگاه که معمولا بر حسب لیتر بر دقیقه بیان می شود هم توجه نمود. اگر دستگاه فشار آب بالایی داشته باشد و حداکثر جریان آب خروجی آن مناسب باشد برای شستشو و تمیز کاری کاملا مناسب است.

در کارواش برقی توان دستگاه که با وات مشخص می شود نیز حائز اهمیت است. در مدل بنزینی توان دستگاه معمولا با اسب بخار بیان می گردد. هر چه این عدد بزرگ تر باشد بیانگر قدرت بیشتر موتور دستگاه است.

تجهیزات و متعلقاتی که می توان به دستگاه اضافه نمود و آب ورودی دستگاه به وسیله کوپلینگ به دستگاه متصل می شوند. مدل های پیشرفته تر کوپلرهای اتصال سریع دارند و انتخاب بهتری هستند.

علاوه بر موارد بالا، بهتر است هنگام خرید کارواش؛ با توجه به کاربرد آن؛ به وزن دستگاه، چرخ دار بودن، طول کابل و شلنگ آن توجه نمایید.

بیشتر دستگاه ها به همراه متعلقات ارائه می شوند و اگر محصولی از برند معتبر انتخاب کنید احتمالا؛ با توجه به کاربرد دستگاه؛ اقلامی مثل تفنگ آب پاش، لانس و نازل آب، مخزن مواد شوینده و … همراه آن ارائه می شوند.

 بهتر است هنگام استفاده از کارواش مراقب پنجره های شیشه ای باشید. فشار زیاد آب خروجی دستگاه ممکن است باعث ترک خوردن یا شکستن شیشه شود. پیش از شروع کار با دستگاه شلنگ و نازل و سایر تجهیزات را امتحان کنید و از کارکرد صحیح آن ها اطمینان حاصل نمایید. به توصیه های درج شده روی دستگاه و کاتالوگ محصول توجه کنید.

مزایای استفاده از کارواش خانگی

  • صرفه جویی در مصرف آب: استفاده از کارواش های خانگی به جای شلنگ آب در کاهش مصرف آب تاثیر بسیار زیادی دارد. هنگامی که برای شستشوی سطوح مختلف از شلنگ استفاده می کنید مقدار قابل توجهی آب هدر خواهد رفت اما با خرید یک کارواش خانگی این نشکل کاملا برطرف خواهد شد.
  • صرفه جویی در وقت: با تهیه یک کارواش خانگی علاوه بر مصرف آب می توانید در زمان انجام کار هم صرفه جویی کنید. با این کار در مدت زمان کمتری امکان شستشوی سطوح بیشتری نسبت به سایر روش ها برای شما فراهم می شود. در واقع کارواش های خانگی سرعت انجام کار را بالا می برند و همچنین باعث می شوند زمان زیادی را در صف های طولانی کارواش هدر ندهید.
  • صرفه جویی در هزینه: کارواش های خانگی برای افرادی که به تمیزی و نظافت خودرو اهمیت می دهند بسیار مناسب است. این دستگاه از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه بوده و می توانند خودروی خود را در هر زمان و مکانی با کمترین هزینه شستشو دهند.

در مطالب فوق نکات مختلف و راهنمای خرید کارواش را مورد بررسی قرار دادیم و به چند مورد از مزیت های استفاده از کارواش اشاره کردیم. شما عزیزان می توانید برای آشنایی و اطلاعات بیشتر از انواع کارواش رونیکس به صفحه اصلی وبسایت رونیکس مراجعه نمایید.

یک پاسخ به “راهنمای خرید کارواش”

  1. […] بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کارواش […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.