زمان تعویض سیستم لوله کشی قدیمی ساختمان

لوله-کشی-ساختمان

به قلم امید دبیری نژاد

11 آذر 1396

تعویض لوله های ساختمان مانند تغییر دکوراسیون نیست که گاه و بیگاه درباره آن فکر کنید و به دنبال ایده های جدید بگردید. احتمالا تا زمانی که مجبور نشوید به فکر تعویض لوله های خانه نخواهید افتاد. جستجو در اطراف خانه و به دنبال مشکلات لوله ها گشتن کار سرگرم کننده ای نیست. اگر با نشانه های زیر در خانه مواجه شدید، زمان آن رسیده تا به فکر لوله کشی جدید باشید.

تغییر رنگ آب

تغییر رنگ آب
اگر متوجه شدید آب خروجی شیرهای منزل تغییر رنگ داده آن را یک هشدار در نظر بگیرید. تغییر رنگ آب هشداری است که باید جدی گرفته شود، به خصوص اگر در حومه شهرها و روستاها که کیفیت آب پائینتر است زندگی میکنید. تیره بودن رنگ آب میتواند به علت پوسیدگی لوله ها باشد که باعث میشود آب در حین عبور از لوله زنگارها را به خود جذب نماید. اگر برای این وضعیت کاری انجام نشود، لوله ها جرم میبندند و گرفته میشوند. فشار مضاعفی که جرم و گرفتگی بر لوله تحمیل میکند، میتواند موجب ترکیدگی لوله شود. این به معنای یک خسارت بزرگ، زمانگیر و هزینه بر خواهد بود. اگر متوجه تغییر رنگ آب و یا پوسیدگی احتمالی لوله شدید، در اولین فرصت از یک لوله کش بخواهید از لوله کشی منزل بازدید کند و در صورت لزوم لوله های خراب را تعویض نماید.

فشار کم آب

اگر متوجه کاهش فشار آب خروجی لوله ها شدید؛ آن را یک اتفاق ساده فرض نکنید. ممکن است کاهش فشار آب هشداری برای تعویض لوله ها باشد، هرچند پیدا کردن دلیل اصلی کم شدن فشار آب کار آسانی نیست. کم شدن ناگهانی فشار آب میتواند در بیشتر مواقع میتواند به معنی یک گرفتگی ساده لوله باشد و یا نمایانگر یک مشکل بزرگتر در سیستم لوله کشی ساختمان باشد. کم شدن فشار آب میتواند ناشی از سوراخ شدن لوله باشد؛ نشتی لوله ها میتواند به کل ساختمان آسیب وارد کند و روند فرسایش آن را سرعت بخشد. با اینحال اگر فشار آب خانه شما کم است، بهتر است پیش از نتیجه گیری نهایی و تصمیم به تعویض لوله ها؛ مطمئن شوید لوله ها دچار گرفتگی نباشند. میتوانید از یک لوله کش حرفه ای بخواهید شرایط لوله کشی ساختمان را بررسی کند.

بوی بد آب

آب خروجی شیرهای خانه میتواند بیانگر سلامت سیستم لوله کشی کل ساختمان باشد. اگر آب، بوی عجیب و غریب و نا آشنایی دارد، زمان آن رسیده که لوله ها را تعویض کنید. به مرور زمان باکتری ها وارد لوله ها میشوند و باعث ایجاد بوی نامطبوع در آب میشوند. تعویض لوله ها و استفاده از تکنولوژی های جدید لوله کشی میتواند این مشکل را برطرف نماید و از رشد و تکثیر باکتری ها جلوگیری نماید.

نشتی لوله ها

نشتی لوله
همانطور که قبلا گفته شد؛ نشتی لوله ها میتواند منجر به مشکلات جدی بسیاری شود. اگر مرتبا لوله ها پوسیده میشوند و نشتی دارند وقت آن رسیده که آنها را تعویض نمایید. اگر هر ماه باید با لوله کش تماس بگیرید تا نشتی لوله یکی از قسمت های خانه را بر طرف نماید، تعویض کل سیستم لوله کشی ساختمان کم هزینه تر و به صرفه تر از تماس مداوم و گاه و بی گاه با لوله کش است.

آثار کپک یا رطوبت

اگر هر کجای خانه در نزدیکی سیستم لوله کشی آثار کپک مشاهده نمودید، باید به فکر تعویض لوله کشی ساختمان باشید. از آنجا که کپک برای رشد و تکثیر به آب و رطوبت نیاز دارد؛ اثار رشد کپک در خانه، به معنی نشت لوله ها است. ممکن است این آثار را روی دیوارها و یا سقف خانه تشخیص دهید. بهتر اغست بعد از حمام و یا باز گذاشتن طولانی مدت شیر های آب، به دنبال لکه های خیس و مرطوب روی دیوار که عامل ایجاد کپک هستند، بگردید.
پیشگیری از بروز مشکل، معمولا ساده تر و کم هزینه تر است. این مطلب به خصوص در مورد سیستم لوله کشی ساختمان کاملا صادق است. اگر به علائمی که ذکر شد توجه نمایید، هرگز با مشکلات اساسی در سیستم لوله کشی خانه مواجه نخواهید شد.

2 پاسخ به “زمان تعویض سیستم لوله کشی قدیمی ساختمان”

  1. […] بیشتر بخوانید:«نگهداری تاسیسات ساختمان – رازهای پیشگیری ازخرابی لوله کشی ساختمان»«زمان تعویض سیستم لوله کشی قدیمی ساختمان» […]

  2. […] نمود. برای آشنایی با زمان تعویض سیستم لوله کشی ساختمان زمان تعویض سیستم لوله کشی قدیمی ساختمان را […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.