شناخت ابزارهای لوله کشی آب با شیوه های مدرن

لوله کشی
  • دقیقه 2
  • 2133
  • 0

به قلم حمیدرضا رامخو

10 خرداد 1395

با بررسی‌های باستان‌شناسی به اثبات رسیده است که ایرانیان در زمان ساسانیان منازل خود را جهت دسترسی به آب، برای مصارف خوراکی و شستشو لوله‌کشی می‌کردند. همچنین ایرانیان اولین کسانی بودند که لوله‌کشی را اختراع کرده و این دانش را به دست آورده‌اند.

امروزه نیز لوله‌کشی آب و به‌طورکلی طراحی و اجرای تأسیسات ساختمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به شکلی که برخورداری ساختمان‌ها از لوله‌کشی‌ مدرن و پیشرفته از امتیازات برجسته آنها محسوب می‌شود. آنچه روشن است تأمین آب شرب بهداشتی و سالم از اهداف اصلی لوله‌کشی مدرن است که برای رسیدن به این هدف لازم است که از ابزارهای مدرن و حرفه‌ای استفاده کنیم.

معرفی ابزارهای لوله‌کشی با شیوه‌های مدرن

در حال حاضر شاهد تغییرات زیادی در صنعت لوله‌کشی ساختمان‌ها هستیم. با ساخت لوله‌های جدید ازجمله لوله‌های پلی پروپیلن (پلاستیکی) و لوله‌های پنج لایه، دیگر کمتر شاهد استفاده از لوله‌های فلزی در ساختمان‌ها هستیم که این امر لزوم آشنایی با ابزارهای لوله‌کشی مدرن را برای ما آشکار می‌کند. آنچه مسلم است توجه به کیفیت ابزارهای مورداستفاده در لوله‌کشی‌های مدرن اهمیت بالایی دارد، زیرا استفاده از وسایل غیراستاندارد باعث ایجاد خسارت و عدم رضایت کارفرما از نتیجه کار می شود. در ادامه به معرفی برخی از این ابزارهای مدرن می‌پردازیم

  • دستگاه پرس لوله پنج لایه

لوله‌ پنج لایه یکی از لوله‌های مدرن است و از ترکیب فلز و پلاستیک ساخته‌شده است. این لوله‌ها امروزه کاربرد زیادی در صنعت ساختمان داشته و جایگزین مطمئنی برای لوله‌های پلاستیکی و فلزی هستند. دستگاه پرس لوله پنج لایه با کاربردی آسان این امکان را به شما می‌دهد که به‌آسانی لوله پنج لایه را پرس کرده و به هم متصل نمایید.

  • قیچی پی‌وی‌سی بر

این قیچی همان‌طور که از نامش پیداست برای بریدن لوله‌های پی‌وی‌سی کاربرد دارد. امروزه لوله‌های پی‌وی‌سی کاربرد زیادی در لوله‌کشی ساختمانی داشته و در مقایسه با لوله‌های فلزی از دوام بالاتری برخوردار هستند. قیچی پی‌وی‌سی بر این امکان را به شما می‌دهد که یک برش دقیق و حرفه‌ای بر روی لوله داشته باشید.

  • ست دستگاه جوش لوله سبز

این دستگاه جوش لوله سبز با برق شهری کارکرده و با ایجاد حرارت کنترل‌شده، قطعات لوله‌های سبز را باکیفیت و دقت بالا و یا ایجاد یک جوش یکنواخت به هم متصل می‌کند. دستگاه جوش لوله سبز با دارا بودن عایق مناسب مدور، مانع از انتقال حرارت بین قسمت‌های مختلف شده و کارکردی آسان و راحت را به شما عرضه می‌کند.

  • بتن کن

امروزه بسیاری از ساختمان‌های مسکونی و تجاری از بتن ساخته می‌شوند. برای لوله‌کشی این ساختمان‌ها نیاز است از دستگاه‌های بتن کن مناسب استفاده کرد زیرا در این ساختمان‌ها دریل‌ها و مته‌های معمولی پاسخگو نبوده و قادر به سوراخ کردن دیوارها نمی‌باشند. امروزه بتن کن‌های پیشرفته و مدرنی به بازار عرضه‌شده‌اند که کار با آن‌ها آسان بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

  • شیار زن

شیار زن‌ها ابزاری هستند که برای ایجاد برش‌های مختلف و ایجاد شیار بر روی دیوار به کار می‌روند. با استفاده از دستگاه شیارزن می‌توانید با ایجاد شیارهایی لوله‌های ساختمانی را بر روی دیوار نصب کنید.

  • متر لیزری

متر لیزری از ابزارهای مدرنی است که برای انجام محاسبات دقیق برای اندازه‌گیری دقیق مورداستفاده بوده و به شما کمک می‌کند که محاسبات لازم را با دقت بالا انجام دهید.

  • دریل پیچ‌گوشتی

این دریل‌ مدرن از ابزارهایی است که امروزه در صنایع مختلف ازجمله لوله‌کشی ساختمان مورداستفاده قرارگرفته و به شما کمک می‌کند که اتصالات را با سرعت و دقت بالا انجام داده و از نتیجه کار رضایت داشته باشید. دریل پیچ‌گوشتی مجهز به موتورهای پرقدرت صنعتی با عملکرد بالا بوده و عمر طولانی نیز دارد.

برای آشنایی بیشتر با ابزارهای مدرن لوله کشی و شناخت جزئیات بیشتر این دستگاه ها می توانید به سایت رونیکس قسمت محصولات مراجعه فرمائید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.