انواع قیچی باغبانی رونیکس

انواع قیچی باغبانی رونیکس

به قلم زهرا لاله

7 خرداد 1397

امروزه رد پای ابزار آلات در تمامی زمینه‌های کاری و بخش‌های مختلف زندگی به چشم می‌خورد. از خیاطی و باغبانی گرفته تا نجاری، تأسیسات، کار ساختمان و … . قیچی باغبانی یکی از ابزارهایی است که استفاده از آن کار باغبان‌ها و همین‌طور هرس گل و گیاه‌های باغچه را آسان‌تر می‌کند. در گذشته وقتی که کسی برای خرید ابزار آلات باغبانی به فروشگاه‌های ابزار فروشی مراجعه می‌کرد، تنوع و قدرت انتخابش به چند وسیله محدود می‌شد؛ چند مدل اره و بعدتر یکی دو نوع قیچی باغبانی؛ اما امروزه کاربران می‌توانند قبل از خرید با مراجعه به فروشگاه یا سایت ابزار فروشی مورد نظرشان از میان ابزار آلات مختلفی که برای شاخه باغبانی طراحی و ساخته شده‌اند ابزار مناسب خود را انتخاب و خریداری کنند. بر همین اساس می‌توان گفت که حالا دیگر کمتر کسی بدون تحقیق و نا آگاهانه دست به انتخاب و خرید کالاهایی از این قبیل می‌زند.

رونیکس مگ هم مانند بسیاری از مجلات تخصصی دیگر همواره در تلاش است که اطلاعات لازم و مناسب درباره ابزار آلات مختلف را به کاربران منتقل کند؛ اطلاعاتی که کاربر بتواند بر اساس آن بهترین و مناسب‌ترین ابزار را انتخاب کرده یا مورد استفاده قرار بدهد. در این مقاله هم به پیرو مقالات قبلی می‌خواهیم شما را با انواع قیچی باغبانی رونیکس ، مدل‌ها و کاربردهای آن آشنا کنیم؛ پس لطفاً تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:5 نکته برش سنگ گرانیت با فرز سنگ بری

قیچی باغبانی رونیکس مدل تایوانی

یکی از محبوب ترین مدل های قیچی باغبانی رونیکس ، قیچی باغبانی تایوانی است و همانطور که از اسمش پیداست ساخت کشور تایوان است. اگر ابزار آلات خود را از شرکت‌های معتبر تهیه می‌کنید باید خیالتان راحت باشد که با خرید این قیچی، ابزاری با طراحی و ساخت ارگونومیک خریداری کرده‌اید. قیچی باغبانی تایوانی با طراحی ارگونومیک دارای قابلیت ضد تعریق است و در دست هم لیز نمی‌خورد. در مدل‌های معمولی این قیچی یک قفل ساده فلزی هم تعبیه شده است که در مواقع عدم استفاده‌شان آن‌ها را ایمن نگاه می‌دارد. جنس تیغه این ابزار به گونه‌ای است که قابلیت تیز شدن دوباره داشته و در برش‌های سریع و مداوم همراه شما خواهد بود. مدل‌های مختلف این ابزار ویژگی‌های متفاوتی دارند که هریک را از دیگری متمایز و منحصر به فرد می‌کند. در ادامه انواع قیچی باغبانی رونیکس را به شما معرفی خواهیم کرد.

قیچی باغبانی اسلایدر (Slider) رونیکس

یکی از انواع قیچی‌های باغبانی رونیکس ، قیچی باغبانی اسلایدر است. بزرگ‌ترین تفاوت این مدل قیچی با قیچی باغبانی تایوانی معمولی در ظاهر و بدنه آن است؛ که استفاده از آن خصوصاً برای کاربری‌های طولانی مدت را آسان‌تر می‌کند. مدل RH-3104 یا همان قیچی اسلایدر رونیکس مجهز به تیغه ای بادوام و ضدزنگ است که برش های صاف ایجاد می کند. این قیچی از طراحی دسته ای ارگونومیک با روکش ضد لغزش برخوردار بوده و از خستگی دست کاربر در هنگام استفاده های طولانی مدت جلوگیری می کند. برای این قیچی یک قفل بزرگ جهت ایمنی بیشتر در هنگام عدم استفاده تعبیه شده است.

قیچی باغبانی بای پس رونیکس

مدل RH-3101 نیز از قیچی های باغبانی تایوانی رونیکس است که قابلیت تعویض تیغه را دارد. تیغه به کار رفته در این ابزار از جنس فلز سخت کاری شده و بادوام است که مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی دارد. همچنین این قیچی باغبانی مجهز به سیستم قفل کن جهت ایمنی در هنگام عدم استفاده می باشد.

قیچی باغبانی Virgo رونیکس

مدل RH-3106 رونیکس ساخت کشور تایوان بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است. قابلیت باز شدن حداکثری و سایز بزرگ این ابزار باعث شده تا از آن در موارد مختلفی از فعالیت های باغبانی استفاده شود. طراحی ارگونومیک و فنر تعبیه شده مقاوم در این قیچی باعث شده تا راحتی زیادی را برای کاربر در هنگام استفاده فراهم کند.

بیشتر بخوانید:روش کاشت پیاز گل با استفاده از ابزارالات باغبانی

قیچی باغبانی دسته بلند رونیکس

باغبان‌هایی که حجم کار بالایی دارند و در حین کار با شاخه‌های ضخیم‌تری مواجه می‌شوند باید از قیچی‌هایی با دسته‌های بلندتر استفاده کنند که بتوانند به‌وسیله آن‌ها کارشان را با سرعت و کیفیت بیشتری انجام دهند. در این گونه موارد معمولاً از ابزار شاخه زن استفاده می‌شود، ابزاری که بسیاری از افراد آن را تحت عنوان قیچی باغبانی دسته بلند می‌شناسند. قیچی شاخه زن هم مانند بقیه مدل‌های قیچی باغبانی رونیکس دارای طراحی ارگونومیک بوده و از خستگی کاربر جلوگیری می‌کند. همچنین این وسیله به سیستم تلسکوپی ایستگاهی مجهز است که می‌تواند طول دسته را تا 90 سانتی‌متر افزایش دهد.

تیغ قیچی باغبانی رونیکس

idea (2)جنس تیغ قیچی باغبانی رونیکس تماماً از فولاد ضد زنگ است؛ که برای کارایی بهتر و سریع‌تر دارای خاصیت ضد چسبندگی هم می‌باشد.

قیچی های باغبانی از نوع هرس به نوشته سایت پی بام عبارتند از:

“در بین خانواده قیچی های باغبانی، قیچی های مخصوص هرس دسته ای مجزا را به خود اختصاص داده اند. همانطور که از نام این ابزار مشخص است، از آن برای هرس گیاهان با ضخامت های متفاوت استفاده می شود. قیچی هرس به چند دسته تقسیم میشود که کارایی کلی آن ها با هم شباهت دارند، اما دارای تفاوت هایی جرئی بوده و همچنین طرز استفاده از آن ها با یکدیگر تفاوت دارد.

هرس  دو دست: این قیچی دارای دسته های نسبتا بلند و تیغه های قوی جهت هرس شاخه های کمی ضخیم تر است. باید بدانید  برای استفاده از این ابزار نیاز به استفاده از نیروی هر دو دست خواهید داشت.
هرس یک دست: بر خلاف قیچی هرس دو دست، این قیچی دارای سایز کوچک تر و دسته های کوتاه تر است. همچنین کار کردن با یک دست، برای استفاده از این ابزار کافی و کار را راحت تر می کند. عموما تیغه های این قیچی حالت مقعر دارند و برای هرس شاخه های نازک تر کاربرد دارند.”

ابزار جانبی

باغبان‌ها و کسانی که در این زمینه کار می‌کنند در کنار قیچی باغبانی به ابزار دیگری هم نیاز دارند که کارشان را آسان‌تر می‌کند. ابزاری از قبیل اره، شاخه زن، شمشادزن و …؛ اما اصلی‌ترین ابزار باغبان‌ها برای هرس گل و گیاهان همان قیچی باغبانی است.

idea (2)در کل برای انتخاب، تهیه و خرید ابزار باغبانی هم مانند هر ابزار دیگری باید به ارگونومیک بودن طراحی آن توجه کنید و مطمئن باشید که مدلی متناسب با نیازتان انتخاب می‌کنید؛ مدلی که در حین کار با آن دچار هیچ مشکلی نخواهید شد.

2 پاسخ به “انواع قیچی باغبانی رونیکس”

  1. سجاد راضی گفت:

    چطوری میتونم تیغه قیچی رو تیز کنم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.