ویژگی های کیف ابزار کمری کاربردی

کیف ابزار کمری کاربردی
  • دقیقه 5
  • 1526
  • 0

به قلم ناصر آقایی

10 خرداد 1397

یک کیف ابزار کمری خوب معمولا دارای دو جیب است که همه‌ وسایل و ابزار ضروری را بتوانید در آن‌ها بگذارید و همه‌چیز دم دستتان باشد. البته این را هم بگوییم که چیدن ابزار درون این جیب‌ها هم یک الگو دارد که افراد حرفه‌ای از آن پیروی می‌کنند. این الگو به نحوه‌ استفاده از دستِ غالب و دست کمکی بر می‌گردد.

افرادی هستند که از بستن کیف ابزار واقعاً متنفرند. آن‌ها از وزن آن و آویزان بودن آن همه ابزار مختلف به خودشان روی پله‌ها و داربست‌ها خسته می شوند. اما خب باید بررسی کنند و ببینند چه چیزی به نفعشان است. این که دائم کارشان را قطع کنند تا وسایل مورد نیازشان را از اطراف جمع کنند یا این که همه‌ی ابزار مورد نیازشان دقیقاً کنارشان و هر لحظه همراهشان باشد.

افرادی که از کیف ابزار کمری خوششان نمی‌آید باید این معظلات را هم تحمل کنند:

warning
• باید مدام در طول کارشان بالا و پایین شوند و مسافتی را طی کنند تا ابزار مورد نیازشان را جمع کنند.
• لوازم ضروری و مورد نیازشان را باید در لباس و جیب پیراهنشان بگذارند.
• خیلی از وسایل کوچک را باید مدام در دست بگیرند و ممکن است از دست بیافتد.
• باید زمان خیلی زیادی را صرف این کنند تا ابزارشان را از این طرف و آن طرف جمع کنند.


به علاوه، افرادی که از این کیف‌ها استفاده نمی‌کنند معمولاً بدخلق هستند و مدام دارند با کارشان سر و کله می‌زنند. در صورتی که اگر از یک کیف‌ کمری ابزار استفاده کنند، سرعت، راندمان و ایمنی کارشان کاملاً بهبود پیدا می‌کند.

کیف-ابزار-کمری
کیف-ابزار-کمری
  1. کیف ابزار کمری بخرید که دارای جیب های متعددی باشد
    کیفتان باید جیب‌های زیادی داشته باشد. کاملاً دقت کنید که حلقه‌ی آویز چکش سمتی باشد که دست غالب شما هست؛ یعنی اگر راست دست هستید و چکش را با دست راستتان می‌گیرید، حلقه‌ی چکش هم باید سمت راست باشد. کیف شما باید چندین جیب داشته باشد تا بتوانید ابزار مختلف و لوازم جانبی را درون آن قرار دهید. این کمربند در پشت کمر شما چفت می‌شود و جیب ها طوری در جلوی بدن شما قرار دارند که برای هر دو دست شما در دسترس باشند. فقط دقت داشته باشید که این توضیحات برای افرادی است که راست دست هستند.
  2. لوازم مربوط به دست غالب
    لوازم ضروری مثل چکش، مداد، انبر و کاتر را باید در جیب راست کیف‌تان بگذارید .وسیله‌هایی را که استفاده‌ی بیش‌تری دارند می توانید در سمت دست غالب قرار دهید. یک چکش خوب باید نهایتاً 500 گرم یا نیم کیلوگرم وزن داشته باشد. به طوری که بتوان راحت آن را کنترل کرد و بلند کردن آن آسان باشد و بتوان با قدرت آن را روی میخ کوبید.
    مداد نجاری خوب هم به این راحتی‌ها نمی‌شکند و دوامش از مدادهای عادی برای نجاری خیلی بیش‌تر است. ریسمان خط‌کشی هم ابزاری است که برای کشیدن خطوط صاف و بلند روی سطوح هموار استفاده می‌شود و مثل یک شاقول هم عمل می‌کند. انبر هم که یک وسیله چندکاره برای میخ کشیدن یا کارهای ساده‌ی الکتریکی و لوله‌کشی است. کاتر هم وسیله بسیار مهمی است و حتماً باید چند تا تیغ اضافی از نوع صاف و کج داشته باشد.
  3. ابزار مربوط به دست کمکی
    وسایلی را که کمتر استفاده می‌شوند در سمت دیگر کیف ابزار کمری بگذارید. وسایل مربوط به دست کمکی، ابزاری هستند که در ارتباط با لوازم دست غالب هستند، یعنی ابزاری که همراه با چکش و مداد و انبر و … استفاده می‌شوند. لوازم دست کمکی عبارتند از گونیا، میخ، پیچ‌گوشتی، قلم نجاری و سنبه. به دو سنبه نیاز دارید، یکی برای میخ‌های بزرگ‌تر و یکی برای میخ‌های سنجاقی یا بدون سر. یک قلم سردکاری برای تخریب بتون و گچ‌کاری هم لازم است. یک پیچ‌گوشتی چهار در یک هم می‌خواهید که با هر دو دست می‌توان آن را استفاده کرد و با قلم نجاری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    این لوازم جانبی بهتر است که در جیب مقابل دست غالب قرار بگیرند به طوری که دست کمکی به راحتی بتواند میخ را نگه دارد تا چکش روی آن فرود آید. گونیا و مداد هم با هم برای کشیدن خطوط استفاده می‌شوند.
  4. به پشت بستن کیف ابزار کمری برای راحتی استفاده
    شما می توانید کیف ابزار کمری را به پشت ببینید. با این کار راحت‌تر خم می شوید. وقتی برای مدت زمان‌های طولانی مدام باید خم شوید، کیف را پشتتان ببندید طوری که دو جیب در دو سو باشند و وسایل و لوازم جانبی را مرتب کنید و جای جدیدشان را یاد بگیرید.
    استفاده از کیف کمری در حالت معمول یعنی بسته شده به جلوی بدن، در حالی که دارید تیغه کشی می‌کنید کار سختی است. چون جیب مربوط به متر نواری که در وسط دوتا جیب بزرگ قرار دارد بدنتان را اذیت می‌کند و خم شدن در این حالت باعث می‌شوید نتوانید به راحتی لوازم کمکی را استفاده کنید و وسایل‌تان ممکن است از جیب‌ها بیرون بیفتند.
  5. ایمنی هنگام بالا رفتن از نردبان
    هنگامی که از کیف ابزار کمری استفاده می کنید و می‌خواهید از نردبان بالا بروید می‌توانید از هر دو دستتان استفاده کنید چون هر دو دست شما آزاد است.
    وقتی از کیف کمری استفاده می‌کنید وسایلتان هنگام بالا رفتن نمی‌افتد و از آن‌جا که می‌توانید از لوازم جانبی هم روی کمربندتان استفاده کنید، پس دریل را هم می‌توانید با خودتان ببرید. حتی از خود کمربند هم می‌توانید بهره ببرید. هنگام بالا رفتن یا پایین آمدن از نردبان می‌توانید وسایل اضافی را زیر کمربندتان گیر بدهید تا در دسترس‌تان باشد.
  6. از کمرتان مراقبت کنید
    از بندهای شلوار برای توزیع وزن و سنگینی وسایل استفاده کنید. برای این که بهتر بتوانید از کمرتان مراقبت کنید، کیف‌ ابزار کمری با کمربندی بخرید که بتوانید آن را با و یا بدون ساسبند هم استفاده کنید. مهم‌تر از همه این که تکنیک‌های صحیح بلند کردن چیزهای سنگین را یاد بگیرید تا کمرتان آسیب نبیند.
    بستن مداوم کیف‌ کمری می‌تواند عوارضی داشته باشد. برای اجتناب از این عوارض، این موارد را حتما رعایت کنید.
    • مقداری هزینه کنید و کیف‌هایی تهیه کنید که بند پهن دارند تا نیرو و فشار را روی بدن توزیع کند. از بندهای شلواری می‌توان با هر نوع کیف کمری از هر جنسی استفاده کرد. به طور مداوم بندهای شلواری را چک کنید و آن‌هایی را که کشش و انعطاف‌پذیری خود را از دست داده‌اند عوض کنید.
    • کمربندهای پددار و بالشتک‌دار، وزن کیف را می‌گیرند و وقتی چیزی را به کمربند آویزان کنید هم از کمرتان محافظت می‌کنند. البته کمربندهای بالشتک‌دار را نمی‌توان با کیف‌ ابزار کمری ای که به طور ثابت و تنها رو به جلو بسته می‌شود استفاده کرد.
    • از جلیقه‌ ابزار برای دستیابی به نهایت آسایش و راحتی ارگونومیک استفاده کنید. این جلیقه را روی لباستان بپوشید.
کیف-ابزار-کمری
کیف-ابزار-کمری

کیف ‌ابزار کمری مناسب کارتان را بخرید

قبل از خرید به این نکته دقت کنید که در چه سطحی هستید:
• اگر حرفه‌ای کار می کنید، کیف ابزار کمری به تنهایی یکی از وسایل مورد نیاز است. یک انتخاب خوب برای این افراد این است که کمربندی بخرند که دو جیب مستقل داشته باشد که کاملاً در دو طرف نصب می‌شوند و وقتی خم می‌شوید شکمتان را اذیت نمی‌کنند. می‌توان این کمربند را با قلاب آویز دریل، حلقه‌ چکش و خیلی چیزهای دیگر به همان صورتی که خودتان می‌خواهید، تجهیز کرد. این وسیله هزینه‌ بالاتری هم دارد و کلاً مناسب فعالیت افراد حرفه‌ای است.
• افرادی که معمولاً خودشان کارها را انجام می‌دهند بهتر است یک کمربند چرمی بخرند که دو کیف داشته و جلو بسته می‌شوند. این کمربندها مقاوم و بادوام هستند و جیب های متعددی دارند که می‌توانید وسایل مختلف خودتان را در آن جاسازی کنید.
• برای کسانی که به صورت گه گاه و غیر حرفه ای فعالیتی دارند یک پیشبند محکم نه چندان گران، هم پیشنهاد خوبی است. این پیشبند با وجود حلقه‌های نگهدارنده‌ چکش در دو طرف و جیب‌های بزرگ و کوچک، کاملاً برای حمل ابزار اساسی و لوازم دم دستی کافی است.

pinجمع بندی
کیف ابزار کمری یکی از متعلقات مهم برای افرادی است که به صورت حرفه ای مشغول به کار هستند و دائما باید یک سری وسایل را با خود حمل کنند. این کیف‌ها مدل های مختلفی دارند به همین جهت سعی کنید از کیفی استفاده کنید که مناسب کارتان باشد تا فعالیتی توام با سهولت و آرامش کامل داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.