یک آهنگر، چه ابزار آلاتی نیاز دارد؟

پروفیل بر رونیکس

به قلم حمیدرضا رامخو

23 مهر 1396

کار با آهن در بسیاری از ساخت و سازها و صنایع ضروری است. اگر شما نیز در حرفه خود به نحوی با آهن‌آلات سر و کار دارید یا در فکر راه‌اندازی کسب‌وکاری هستید که از آهن برای تولیدات خود استفاده خواهید کرد پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا با ابزارآلات مورد نیاز برای کار با آهن آشنا شوید. محصولات رونیکس پکیج کاملی از این ابزارآلات را در اختیار شما قرار می‌دهند.به‌طور کلی آهن به صورت‌های مختلفی برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا نبشی، پروفیل، قوطی و… . اما در هر حال برای استفاده از تمامی این اشکال لازم است سه کار اساسی و کلی بر روی آهن انجام شود. برش، اتصال، و پرداخت. تمامی مصالح اولیه آهنی باید ابتدا بریده و سپس به یکدیگر متصل و در انتها در صورت نیاز پرداختکاری شوند.

بنابراین ابزارآلات آهنگری را به سه دسته کلی می توان تقسیم کرد. 1- ابزاربرش آهن آلات 2- ابزاراتصال آهن الات 3-ابزار پرداخت. رونیکس محصولات مختلفی در این زمینه تولید و عرضه کرده است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • ابزار برش آهن آلات
  • اره آهن بر

اره آهن بر که به اختصار آهن بر گفته می‌شود، یکی از ابزارآلات دستی است که برای برش ساده آهن استفاده می‌شود. خوش‌دست بودن برای برش در هر دو حالت عمودی و افقی از نکاتی است که هنگاه انتخاب یک اره آهن بر مناسب لازم است مورد توجه قرار گیرد.

علاوه بر خود آهن بر، تیغ اره آهن بر نیز باید به درستی انتخاب شود. یکی از مشکلات آزاردهنده در مورد تیغ اره‌ها، شکستن آنها در حین انجام کار است. تیغ اره آهن بر رونیکس با انعطاف پذیری و مقاومت بالا در برابر شکستن حین کاربری می‌تواند انتظارات و نیازهای شما را در این زمینه به خوبی برآورده سازد.

  • پروفیل بر

پروفیل‌ها در انواع مختلف، از توپر و توخالی تا مقاطع مختلف هندسی، کاربرد گسترده‌ای دارند.  برای برش و ساخت قطعاتی نظیر درب و پنجره توسط پروفیل‌ها، لازم است از ابزار مناسب این کار استفاده شود. پروفیل برها برای همین منظور طراحی و تولید شده‌اند.سنگ پروفیل بر و صفحه پروفیل بر نیز از متعلقات ابزار پروفیل بر هستند که در محصولات رونیکس می‌توانید مدل‌های مختلفی از آن‌ها را مشاهده و بسته به نیاز کار خود انتخاب کنید.

  • دسته برش برای برش پلاسما

یکی از روش‌های برش، برش پلاسما است. در این روش ابتدا آهن یا سایرفلزات رسانا توسط دسته برش حرارت داده و  قرمز می‌شوند. سپس با فشار گاز برش می‌خورند. طراحتی منحصر به فرد به منظور راحتی کاربر حین استفاده از دسته و همچنین نازل های مقاوم با طول عمر بالا با حداکثر اثربخشی حین پخش شعله به صورت یکنواخت از ویژگی‌های دسته برش‌های رونیکس است.

  • ابزاراتصال آهن آلات
  • اینورتر جوشکاری
  • دریل برقی

قطعات مختلف فلزی یا از طریق جوشکاری به یکدیگر متصل می شوند و یا به یکدیگر پیچ و پرچ می‌شوند. بنابراین اینورتر جوشکاری و دریل برقی  را می‌توان به‌عنوان ابزار آلات لازم برای اتصال قطعات فلزی نام برد.

  • فرز آهنگری

فرز آهنگری کاربردهای مختلفی دارد که بسته به نوع صفحه متصل به آن می‌توان از این قابلیت‌ها بهره برد. از این ابزار می‌توان برای شکل دادن یا برش دادن سطوح استفاده کرد.

سنگ‌های برش و سایش نیز صفحاتی هستند متشکل از ذرات درشت فشرده که به شکل مدور به هم پیوند خورده‌اند. این صفحات در سایزهای مختلف که هریک برای مصرف خاصی مناسب هستند  در بازار موجود می باشند . این صفحات لازم است طی یک فرآیند پیچیده و دقیق و با ترکیبی یکنواخت ساخته شوند تا ایمن بوده و هنگام چرخش با سرعت بالا فروپاشیده نشوند. سنگ‌های سایش رونیکس این فرآیند را به بهترین شکل پشت سر گذاشته‌اند.

 

 

 

2 پاسخ به “یک آهنگر، چه ابزار آلاتی نیاز دارد؟”

  1. […] بیشتر بخوانید: یک آهنگر، چه ابزار آلاتی نیاز دارد؟ […]

  2. […] بیشتر بخوانید: یک آهنگر، چه ابزار آلاتی نیاز دارد؟ […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.