
- دقیقه 1
- 561
- 0

به قلم سمانه محمدزاده
12 اردیبهشت 1404
12 اردیبهشت روز معلم، فرصتی است تا از کسانی که به تربیت، آموزش و رشد افراد کمک میکنند، تقدیر کنیم. گاهی در دل یک سازمان، در میانه تصمیمهای استراتژیک و چالشهای مدیریتی، کسی هست که بیش از آنکه فقط یک مدیر باشد، یک مربی است، یک راهنما و حتی الهامبخش.
در دنیایی که بسیاری از مدیران به دنبال جذب مهرههای آمادهاند، محمدرضا رامخو، مدیرعامل رونیکس راه دیگری را انتخاب کرده است. رویکرد آقای رامخو، یادآور فلسفه مربی افسانهای فوتبال، سر الکس فرگوسن است؛ کسی که اسطورههایی چون کریستیانو رونالدو و دیوید بکهام را از دل آکادمی باشگاه بیرون کشید و به ستارههای جهانی تبدیل کرد. نه با خرید، بلکه با پرورش.
شایستهگزینی، شایسته پروری، آموزش مداوم و فرصت دادن به استعدادها رکنهای اصلی جادوی مدیریتی رضا رامخو است. او فضای رشد را نه فقط مهیا کرده، بلکه آن را به بخش جداییناپذیری از فرهنگ سازمانی رونیکس تبدیل کرده است.
یکی دیگر از پایههای فکری آقای رامخو در توسعه منابع انسانی، شایستهسالاری است. او اعتقاد دارد هیچ چیزی به اندازه اعتماد به افراد توانمند، انگیزهبخش نیست. در سیستم مدیریتی او، فرصتها به کسانی داده میشود که صلاحیت، شایستگی و آمادگی رشد دارند؛ فارغ از جایگاه فعلی، سن یا سابقه کاری. رونیکس باند پروازی است که از طریق آن افراد بال میگیرند و رشد میکنند.
بیشتر بخوانید: مارکتینگ به سبک رونیکس؛ گفتگوی محمدرضا رامخو راهبر مارکتینگ رونیکس با بازارشناسان
محمدرضا رامخو آموزش را صرفا ابزاری برای افزایش بهرهوری نمیداند، بلکه آن را بخشی از فرهنگ شادی بهرهور میبیند. او باور دارد که یادگیری و کار کردن زمانی اثربخش است که با لذت، معنا و احساس ارزشمندی همراه باشد. به همین دلیل، تلاش کرده در رونیکس محیطی بسازد که در آن لذت آموزش، تعامل، خلاقیت و احساس تعلق همزمان جریان داشته باشند.
روز معلم را بهانهای قرار میدهیم برای قدردانی از او و تمام مدیرانی که با نگرش انسانی و آموزشی خود، به رشد سازمان و انسانها معنا میبخشند.