نگاهی به بهترین انبر قفلی‌های بازار ابزار ایران

بهترین انبر قفلی‌های بازا

به قلم محمدجواد تاج‌الدین

22 دی 1401

جعبه ابزار در بسیاری از خانه‌‌های شهروندان ایرانی پیدا می‌شود. معمولا در این جعبه چند نوع پیچ ‌گوشتی، آچارهای ریز و درشت، آلن، مهره و واشر، آچار فرانسه، انبردست و… وجود دارد. انبر قفلی هم از دیگر ابزار دستی است که همیشه در جعبه ابزار به چشم می‌خورد. وسیله‌ای کار راه‌انداز که هم مدل خانگی دارد و هم صنعتی.

اما بهترین انبر قفلی ایرانی متعلق به کدام برند است؟ برای خرید یک انبر قفلی باید به چه ویژگی‌هایی توجه کرد؟ کیفیت قطعات، برند، گارانتی و یا قیمت؟ در این مقاله علاوه بر مرور ویژگی‌های این وسیله، به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

رونیکس را بخوانید.

انبر قفلی زنجیری RH-1442 رونیکس
انبر قفلی زنجیری RH-1442 رونیکس

انبر قفلی و چگونگی کارکرد آن

انبر قفلی برای کسانی که دستی در کار فنی دارند، ابزاری آشنا است. وسیله‌ای که می‌توان لقب «انبر همه کاره» را به آن داد! در این نوع انبرها، فَک‌های انبر به کمک یک پیچ که معمولا در انتهای آن تعبیه شده، دور پیچ و یا مهره چفت می‌شود و کار را برای اپراتور آسان می‌کند.

این ابزار معمولا از فولاد ساخته شده و دارای بدنه سختی است. کیفیت این وسیله با مواد تشکیل دهنده بدنه آن رابطه مستقیمی دارد. این انبرها با توجه به نوع کاربری، به لحاظ اندازه و شکل فک متفاوت هستند.

انبر قفلی معمولا برای نگه داشتن قسمت‌هایی از وسیله یا پیچاندن پیچ‌هایی که نمی‌توان آنها را با آچار باز کرد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بسته بندی انبر قفلی زنجیری RH-1442 رونیکس
بسته بندی انبر قفلی زنجیری RH-1442 رونیکس

انواع انبر قفلی

اپراتور قبل از انتخاب ابزار مناسب باید دید کاملی نسبت به فعالیت خود داشته باشد. فقط به این شرط است که می‌تواند ابزار مناسبی انتخاب کرده و از صرف هزینه‌های مالی و بعضا جانی جلوگیری کند.

همانطور که توضیح دادیم انبر قفلی بنا بر نوع کارایی انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

انبر قفلی جوشکاری

از این وسیله برای انجام کارهایی چون جوشکاری، لحیم‌کاری و پرچ‌کاری استفاده می‌شود. فک‌های این انبر قفلی U شکل هستند.

انبر قفلی C

از این وسیله به عنوان گیره استفاده می‌شود. همانطور که مشخص است فک‌های این انبر به شکل C است.

انبر قفلی دماغه طوطی

فک‌های این وسیله به شلکی خاص طراحی شده و برای گرفتن پیچ‌ها و مهره‌هایی با شکل نامتعارف مناسب است.

انبر قفلی دهانه بزرگ

این مدل با دهانه‌ بزرگ برای نگه‌داشتن لوله‌های نسبتا بزرگ و وسایل دایره‌ای شکل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انبر قفلی C رونیکس مدل RH-1441
انبر قفلی C رونیکس مدل RH-1441

انبر قفلی دم باریک

فک‌های این وسیله باریک است و برای کار در محیط‌هایی با فضای کم پیشنهاد می‌شود.

انبر قفلی دهانه صاف

این نوع انبر قفلی، از پرکاربردترین انواع این ابزار است. انبر قفلی دهانه صاف برای اشیا با سطح صاف مثل قطعات چوب و فلز مناسب است.

انبر قفلی دهانه گرد

از این نوع ابزار برای نگه داشتن اشیاء با سطوح مدور استفاده می‌شود. برای کار با پیچ و مهره و لوله‌ها معمولا از این مدل استفاده می‌کنند.

انبر قفلی دهانه V

این انبر ترکیبی از دهانه صاف و دهانه گرد است. از این مدل برای نگه‌داشتن قطعات صاف و گرد می‌توان استفاده کرد.

انبر قفلی زنجیری

این وسیله دارای فک‌های زنجیری است. به همین خاطر برای چفت شدن دور هر وسیله‌ای با هر شکل و طرحی، حتی نامتعارف‌ترین وسایل که هیچ انبری آن را نمی‌گیرد، کارایی دارد.

انبر قفلی‌های شرکت رونیکس
انبر قفلی‌های شرکت رونیکس

بهترین انبر قفلی موجود در بازار ابزار ایران

ممکن است در ظاهر معیارهای خرید ابزار دستی مثل انبر قفلی آنقدرها با اهمیت و مفصل نباشد. اما واقعیت آن است که در خرید هر نوع ابزاری باید دقت به خرج داد.

کیفیت ساخت قطعات، پیشینه برند، ضمانت‌نامه، رعایت نکات ایمنی و همچنین قیمت از مهم‌ترین نکات خرید ابزار است. اما بهترین مارک انبر قفلی بازار ابزار ایران کدام است؟ بهترین برند انبر قفلی ایرانی است یا خارجی؟ در ادامه به این سوال‌ها پاسخ می‌دهیم.

لیکوتا، ابزار مطمئن تایوانی

تایوانی‌ها در بازار ابزار مورد اطمینان و خوشنام هستند. لیکوتا نیز برندی تایوانی است که در بازار ابزار ایران و به خصوص ابزار دستی، عملکرد خوبی داشته است.

لیکوتا با کیفیت ساخت مناسب و قیمت متوسط، انتخاب بسیاری از خریداران است. این انبر قفلی با جنس بدنه استیل و همچنین دسته فلزی، کارایی خوبی برای کاربر به ارمغان می‌آورد. این برند سازنده یکی از پرفروش‌ترین انبر قفلی‌های موجود در بازار ابزار ایران است. برندی که انواع مختلفی از انبر قفلی از دهانه گرد تا دم باریک را تولید می‌کند.

انبر قفلی لیکوتا
انبر قفلی لیکوتا

انبر قفلی رونیکس؛ کیفیت اتفاقی نیست!

رونیکس به عنوان برندی با تفکری جهانی توانسته هم در بازار داخلی و هم بازار خارجی مشتریان پر و پا قرصی دست و پا کند. ابزار دستی رونیکس در کنار ابزار برقی، شارژی و بادی این کمپانی، دارای تنوع و کیفیت بالایی است.

از بهترین این ابزار می‌توان به انبرهای قفلی اشاره کرد. اگر به دنبال بهترین برند انبر قفلی هستید، رونیکس انتخاب درستی برای شما است.

RH-1417؛ انبر قفلی سخت‌کاری شده

برند رونیکس سری متنوعی از انبرهای قفلی را وارد بازار ابزار کرده است. انبر قفلی RH-1417 از جمله پرفروش‌ترین و باکیفیت‌ترین انبرهای لاکر ساخت این شرکت است.

این وسیله ساخته شده از فولاد با روکشی کرومی، در برابر فرسایش و سایش مقاوم است. دنده‌های خمیده استفاده شده این انبرِ سخت‌کاری شده، باعث درگیر شدن بیشتر انبر با دندانه پیچ‌ها و مهره‌ها و… می‌شود.

این ابزار دارای قفل قابل تنظیم برای نگه‌داشتن پرقدرت اجسام و جلوگیری از سر خوردن آن‌ها است. با قابلیت فشردن و رها کردن ماشه آن هم تنها با یک دست، می‌توانید انبر را راحت‌تر و سریع‌تر به حالت اول برگردانید.

این وسیله همچنین دارای قابلیت تنظیم آچار آلن انتهایی به منظور تنظیم فشار بر روی قطعه کار و نزدیک کردن فک‌ها به یکدیگر برای افزایش تسلط کاربر است.

انبر قفلی رونیکس مدل RH-1417
انبر قفلی رونیکس مدل RH-1417

RH-1411؛ طراحی ارگونومیک و بدنه مقاوم

انبر قفلی داینامیک رونیکس مدل RH-1411 در ضخامت 6.35 میلی‌متر تولید شده و ظرفیت فک آن 32 میلی‌متر است. این انبر داینامیک با بدنه‌ی ساخته شده از جنس کروم – وانادیوم خود در مقابل فرسایش و سائیدگی مقاوم است.

طراحی ارگونومیک این وسیله باعث شده که انبر RH-1411 در کنار بدنه مقاوم و سخت‌کاری شده خود، طراحی مناسبی برای استفاده طولانی مدت داشته باشد.

همچنین این وسیله دارای سیستم قفل کن ماشه‌ای، فک‌ها و دندانه‌های سخت‌کاری شده و قابلیت تبدیل به سیم‌چین است.

این محصول پرفروش و پرطرفدار رونیکس از بهترین انبر قفلی‌های موجود در بازار است.

انبر قفلی رونیکس مدل RH-1411
انبر قفلی رونیکس مدل RH-1411

بیشتر بخوانید:
«بهترین انبر دست موجود در بازار کدام است + ویژگی»
«معرفی کاربرد ابزارآلات دستی»

سخن آخر

در خرید ابزار دستی باید به طراحی وسیله توجه ویژه‌ای کرد. در این ابزار، کاربر به صورت مستقیم و بی‌واسطه با وسیله کلنجار می‌رود و در صورت طراحی نامناسب یا به خود آسیب می‌رساند یا وسیله را خراب می‌کند. اگر به دنبال خرید بهترین انبر قفلی هستید، انبرهای ساخته شده توسط رونیکس انتخاب درستی است.

رونیکس همواره در ساخت ابزار خود رضایت مشتری، کیفیت قطعات، طراحی ارگونومیک، خدمات پس از فروش و قیمت را در نظر می‌گیرد. نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

انبر قفلی‌های رونیکس را از چه طریقی می‌توان خریداری کرد؟
می‌توانید به عاملین فروش ما در شهرهای مختلف ایران مراجعه و محصول خود را خریداری کنید. همچنین برای اطلاع از نزدیک‌ترین آدرس عاملین فروش رونیکس به خود، می‌توانید با شماره تماس 6497-021 با واحد امور مشتریان تماس حاصل کنید.

2 پاسخ به “نگاهی به بهترین انبر قفلی‌های بازار ابزار ایران”

  1. ناشناس گفت:

    خیلی خوبن

  2. […] بیشتر بخوانید: نگاهی به بهترین انبر قفلی‌های بازار ابزار ایران […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.