
- دقیقه 3
- 184
- 0

به قلم سمانه محمدزاده
21 اردیبهشت 1404
دوازدهم اردیبهشتماه ۱۴۰۴، به نام روز معلم شناخته میشود؛ روزی برای تجلیل از فرهیختگان عرصه آموزش و نقش بیبدیل آنان در توسعه دانایی، مهارتآموزی و توانمندسازی نسلهای آینده. در همین راستا، مراسم بزرگداشت مقام معلم با حضور جمعی از معلمان و اساتید پیشکسوت علوم بازار و فعالان حوزه آموزش، به همت گروه TMBA و با اسپانسری شرکت رونیکس برگزار شد.
این رویداد با محوریت تکریم مقام معلم و ترویج فرهنگ احترام به جایگاه والای معلمان شکل گرفت و فضایی صمیمی، پرانرژی و در عین حال تأثیرگذار را برای شرکتکنندگان رقم زد. در این مراسم، چهرههای شناختهشدهای از حوزه آموزش، کارآفرینی و بازاریابی حضور داشتند.
این همایش به میزبانی دکتر پرویز درگی، معلم و پژوهشگر نامآشنای حوزه بازاریابی و بنیانگذار گروه TMBA برگزار شد. دکتر پرویز درگی متخصص در حوزههای مدیریت و بازاریابی، با تألیف بیش از ۶۰ کتاب در این زمینهها، نقش برجستهای در آموزش و مشاوره به مدیران سازمانهای مختلف ایفا کرده است.
در این بزرگداشت پروفسور حسین وظیفهدوست، استاد تمام دانشگاه و رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران، با حضور در جایگاه، مورد تجلیل قرار گرفتند. ایشان از چهرههای برجسته علمی کشور در حوزه مدیریت هستند و سابقه ریاست انجمن مدیریت اجرایی ایران را نیز در کارنامه دارند.
دکتر محمود دهقان طزرجانی از دیگر حاضرین این رویداد بودند. دکتر دهقان با ریاست در انجمن صنفی شرکتهای تبلیغاتی ایران و سابقه مدیریتی در سیمای برونمرزی، نقش مهمی در ارتقای صنعت تبلیغات و ارتباطات بینالمللی کشور داشتهاند.

جناب آقای رضا نورایی، استاد برجسته و پیشکسوت در حوزه بستهبندی که به عنوان مشاور، داور نخستین جشنواره ملی بستهبندی و داور جشنوارههای معتبر خارجی فعالیت کردهاند، در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند. ایشان در ارتقای استانداردهای این صنعت نقشی مؤثر ایفا کردهاند.
دکتر طهمورث حسنقلیپور، رئیس پیشین دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و عضو هیأت علمی بازنشسته، که سالها در تربیت مدیران و توسعه سیستمهای آموزشی مدیریتی کشور نقش داشت، در این مراسم مورد قدردانی قرار گرفت.
دکتر حمیدرضا ایرانی، استاد پردیس فارابی دانشگاه تهران و سردبیر تنها نشریه بینالمللی مدیریت به زبان انگلیسی در ایران، دیگر چهره برجسته حاضر در این مراسم بود که در راستای بینالمللیسازی دانش مدیریت در ایران فعالیت میکند.
چهرههای دیگری همچون مجید دوختهچیزاده، بنیانگذار آژانس تبلیغاتی مبلغان، دکتر محمد زنجانی، عضو بازنشسته هیأت علمی سازمان مدیریت صنعتی، دکتر سید غلامرضا کاظمی دینان، رئیس انجمن روابط عمومی ایران و دکتر علی جعفرآبادی، قائم مقام شهر کتاب، نیز در این مراسم حضور داشتند و به خاطر دستاوردهای خود در زمینههای مختلف علمی و فرهنگی مورد تقدیر قرار گرفتند.
همه این افراد با تأثیرگذاریهای علمی و عملی خود در مسیر توسعه و پیشرفت حوزههای تخصصی، به روشنتر شدن آینده علم و بازار ایران کمک کردهاند.
یکی از بخشهای ویژه این همایش، پخش ویدیویی از صحبتهای محمدرضا رامخو، مدیرعامل و راهبر مارکتینگ شرکت رونیکس بود که با استقبال گسترده حاضرین مواجه شد. آقای رامخو که خود را دانش آموخته دانشگاه بازار میداند درباره فرصتها و چالشهای سال ۱۴۰۴ صحبت کرد و آن را سالی سرنوشتساز برای مدیران و کارآفرینان توصیف کرد. وی تأکید کرد که شرکتها باید با تکیه بر ساختار چابک، بهسرعت به تحولات بازار پاسخ دهند.
وی با تاکید بر اهمیت استراتژیهای فروش گفت:
«از دیدگاه من، مدیر هر مجموعه، راهبر مارکتینگ آن سازمان است. تمام تمرکز چنین مدیری باید بر فروش و استراتژیهای فروش باشد. تأمین، تنوع، کیفیت، خدمات پس از فروش قبلاً پایهگذاری شده است. انتخابهای درست در منابع انسانی، شایستهگزینی، شایستهپروری و شایستهسالاری باید تقویت شوند و نقش حائز اهمیتی در عبور از چالشها دارند.»
رونیکس، برندی پیشرو در صنعت ابزارآلات، همواره ایفای نقش در حوزه مسئولیتهای اجتماعی را بخشی جداییناپذیر از مأموریت خود دانسته و در این مسیر، گامهای مؤثری برداشته است در همین راستا و به مناسبت روز معلم، رونیکس با هدف پاسداشت جایگاه والای معلمان و ارج نهادن به تلاشهای ارزشمند آنان، حامی این رویداد شد. معلمانی که با تعهد، دلسوزی و تلاش بیوقفه خود، مسیر رشد و تعالی نسلهای آینده را هموار میسازند و نقشی بیبدیل در ساختن فردایی روشن ایفا میکنند.