
- دقیقه 2
- 159
- 0

به قلم سمانه محمدزاده
24 اردیبهشت 1404
محمدرضا رامخو، راهبر مارکتینگ و مدیرعامل رونیکس، داستان موفقیت خود را از یک پسر جوان با معدل دیپلم 10,25 تا تبدیلشدن به پرچمدار بازار ابزار ایران روایت میکند. او که بازار را «دانشگاه بازار» میداند، تمام اصول کسبوکار را از تجربههای خود در دوران شاگردی و فروش آموخت. رامخو معتقد است برای رسیدن به موفقیت در کسبوکار باید هدفگذاری دقیق، برنامهریزی اصولی و صبر و تحمل بالا داشت.
او بر اهمیت برندسازی تأکید دارد و معتقد است برندسازی به جای موفقیتهای زودگذر، مسیر طولانی و پایداری برای رشد فراهم میکند. از نظر او، یکی از مهمترین اصول در این مسیر شایستهگزینی، شایستهسالادی و پرورش منابع انسانی است. رامخو از چالشهای زندگی کارآفرینی میگوید و اینکه برای موفقیت باید تمام زندگی را وقف کسبوکار کرد و از اشتباهات جلوگیری نمود.
همچنین به نقل از کاماپرس، محمدرضا رامخو در مورد راز و رمزهای تبدیلشدن به یک کارآفرین موفق میگوید:
« یک کارآفرین یا کسی که کسبوکاری را راهاندازی میکند، دیگر یک فرد معمولی نیست. او باید تاب و تحمل خود را بالا ببرد؛ تلاش شبانهروزی کند و حتی بخشی از زندگی شخصیاش را فدا کند. کارآفرین نمیتواند مانند یک فرد عادی بگوید که هم باید خوب بخوابم، هم ورزش کنم و هم به خانوادهام برسم. او ابتدا باید این مسائل را در درون خود حل کند. زندگی یک کارآفرین متعادل نیست. باید ۹۹ درصد زندگی خود را وقف کارش کند و شبانهروز به آن کار بیندیشد.
هر فرد باید بررسی کند که آیا توانایی حل این مسائل را در خود دارد؟ آیا تحمل انتقاد شنیدن از سوی دوستان، همکاران، نزدیکان و خانواده را دارد؟ ممکن است بگویند: «چرا وقت کم میگذاری؟ چرا به بچهها نمیرسی؟ چرا همۀ زندگیات کار شده است؟» اینها مسائلی است که ابتدا باید با خود حل کند. در این مسیر، برخی افراد عمداً مانع میشوند و برخی دیگر ناخواسته و از سر خیرخواهی جلوی راه او میایستند. پس باید صبر و تحمل خود را بالا ببرد و ببیند آیا توانایی تحمل سختیها و مشکلات این مسیر را دارد یا خیر. همچنین باید بپذیرد که نمیتوان همه را متقاعد کرد.»
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات رونیکس، به وبسایت رسمی این برند به نشانی www.ronix.ir مراجعه کنید.