استراتژی متناسب با شرایط بازار ابزار، نقشه راه پیشرفت رونیکس؛ گفت‌وگو با محسن رامخو قائم مقام شرکت رونیکس

گفتگو با محسن رامخو

به قلم رونیکس

8 آبان 1402

رونیکس برند پیشرو در بازار ابزار ایران، طی مدت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تخصصی ابزارآلات صنعت اهواز، حضور قدرتمندی را در سالن خلیج فارس نشان داده است. از ابتدای برگزاری این رویداد یعنی سوم آبان تا ششم آبان و اختتامیه نمایشگاه، رونیکس با نمایش کیفیت، قدرت و تنوع محصولات خود میزبان بزرگان و فعالان صنعت ابزار، صاحبان مشاغل مختلف، مردم مهمان‌نواز خوزستان و بازدیدکنندگان محترم از اقصی نقاط ایران است. 

در حاشیه اختتامیه نمایشگاه ابزار اهواز، گپ و گفتی داشتیم با جناب آقای محسن رامخو، قائم مقام شرکت رونیکس پیرامون نمایشگاه و برنامه‌های آتی این برند.

آقای رامخو، به‌عنوان قائم مقام شرکت رونیکس و یکی از بزرگ‌ترین فعالان صنعت ابزار ایران، برگزاری نمایشگاه ابزارآلات اهواز را چطور می‌بینید؟

«استقبال گسترده صنایع بزرگ و کوچک استان خوزستان و نیز فعالان صنعت ابزار از برگزاری این نمایشگاه، برای من و همکارانم تحسین‌برانگیز است. برگزاری چنین رویدادهایی موجب ارتباط هرچه بیشتر دست‌اندکاران صنایع مختلف با همدیگر می‌شود و نهایتا به رشد و پیشرفت صنعت کمک می‌کند. علاوه‌براین، هر برندی اعتبارش را از مشتریانش کسب می‌کند.

در سالن خلیج فارس، این افتخار را داشتیم تا بتوانیم از نزدیک با مشتریان و علاقمندان دنیای ابزار دیدار و گفتگو داشته باشیم. ما همیشه از چنین فرصت‌هایی با آغوش باز استقبال می‌کنیم؛ چراکه نمایشگاه، فرصتی طلایی است که مشتریان و مخاطبانمان را در یک نقطه ملاقات کنیم تا بیشتر بتوانیم خواسته‌ها، انتظارات و نیازهای آن‌ها را در رابطه با صنعت ابزار از نزدیک لمس کنیم. تعهد به مشتریان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که همیشه به آن توجه ویژه‌ای داریم. در همین راستا، غرفه‌ای مجزا برای خدمات پس از فروش رونیکس در سالن خلیج فارس در نظر گرفتیم تا بتوانیم از نزدیک با مشتریان، نمایندگان، تعمیرکاران، مخاطبان صنعت ابزار و عموم بازدیدکنندگان عزیز در ارتباط باشیم.»

جمعیت نمایشگاه

حضور فعالان صنعت ابزار و استقبال از غرفه‌های سالن رونیکس را در نمایشگاه ابزارآلات صنعت اهواز چگونه ارزیابی می‌کنید؟

«در طول مدت حضور در این نمایشگاه، استقبال از غرفه‌های رونیکس در سالن خلیج فارس واقعا بی‌سابقه بود. از تمام بازدیدکنندگان محترم و بزرگان، پیشکسوتان و فعالان صنعت ابزار، همچنین صنایع مختلف استان خوزستان مانند فولاد، نفت و گاز، پتروشیمی و … متشکریم. 

تلاش ما بر این است که با حضور در رویدادهای صنعتی بتوانیم با توجه به بازخوردهای دریافتی و کشف نیاز مشتریانمان، ابزارآلات باکیفیت را برای مخاطبان صنایع و مشاغل مختلف تولید کنیم تا چرخ صنعت کشور بهتر بچرخد. دیدار با فعالان صنایع بزرگ و کوچک خوزستان و نیز استادکاران و تعمیرکاران شریف این استان، بهترین فرصت برای ما است تا نهایتا به هدف اصلی خود که رضایت مشتریان است، دست پیدا کنیم.»

غرفه رونیکس

آقای رامخو، به نظر شما کدام عامل یا مولفه کلیدی، نقش اصلی را در رشد و پیشرفت برند رونیکس ایفا می‌کند؟

«هر برندی در مسیر رشد و پیشرفت خود با چالش‌ها و فرصت‌های متعددی روبه‌رو می‌شود. در مورد برند رونیکس، ما همیشه تلاش کردیم که هوشمندانه با تمام چالش‌ها و فرصت‌ها برخورد کنیم و همیشه بر چند عامل مهم تمرکز داشته و داریم که من مختصر به آن‌ها اشاره می‌کنم:

کیفیت و تنوع محصولات

یکی از عوامل مهم در جهش رونیکس به‌عنوان یک برند مطرح و پیشرو در صنعت ابزار ایران، کیفیت بالا و رعایت استانداردهای فنی معتبر در تولید محصولات است. در کنار کیفیت، توجه به طیف گسترده مشتریان و تلاش برای تامین نیازهای آن‌ها نیز حائز اهمیت است. رونیکس، از سال‌ها پیش به تولید و عرضه محصولات با کیفیت و تنوع بالا توجه ویژه‌ای دارد تا بتواند اعتماد و رضایت مشتریان را جلب کند. سرمایه‌گذاری ویژه در بخش تحقیق و توسعه برای محصولات جدید و نوآوری‌های فنی در راستای تامین نیاز مصرف‌کنندگان و تعهد به مشتریان نیز یکی دیگر از عوامل مهم در پیشرفت رونیکس است.

تعهد به مشتریان

ارتباط مستمر با مشتریان از طریق ارائه خدمات پس از فروش منحصربه‌فرد و پشتیبانی مؤثر هم به نوعی عامل تمایز رونیکس با سایر برندها است. تعداد سفارشات نامحدود برای نمایندگان، ارسال سریع و به‌موقع قطعات، سهولت دسترسی به قطعات در سراسر ایران، سرویس و تحویل سریع ابزار به مشتریان، واحد صدای مشتریان به‌عنوان گوش شنوای خدمات پس از فروش و … تنها نمونه‌هایی از خدمات پس از فروش متمایز رونیکس در راستای تعهد به مشتریان هستند. 

نیروی انسانی متخصص و متعهد و رفتار سازمانی منحصربه‌فرد

یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل، بهره‌گیری از نیروهای انسانی متخصص و متعهد و رفتار سازمانی منحصربه‌فرد است. استخدام منابع انسانی متعهد و متخصص در کنار رفتار سازمانی متمایز با کلیه کارکنان در هر سمت و عنوان شغلی، ماهیت تمام فعالیت‌های روزمره خانواده رونیکس را تشکیل می‌دهد. رفتار سازمانی منحصربه‌فرد، در راستای ایجاد و حفظ احترام به مشتریان و همکاران صنف بازار ابزار ایران بوده و از ارکان مهم و وجه تمایز شرکت رونیکس است.

در نهایت، می‌توان گفت که مزیت رقابتی برندی مانند رونیکس، از ترکیب تمام این عوامل کلیدی رقم می‌خورد و هرکدام از این مولفه‌ها نقش مهمی در رشد و پیشرفت رونیکس دارند.»

ابزارالات رونیکس

آقای رامخو، به استراتژی بازاریابی اشاره کردید. در این مورد کمی بیشتر توضیح دهید.

«هر برندی در مسیر پیشرفت خود و در مواجه با چالش‌های پیشِ رو، باید با تبیین و تعیین استراتژی متناسب با شرایط خود و بازار، بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد. تبدیل تهدید به فرصت و انتخاب استراتژی مناسب، به قدری در طی این مسیر مهم است که به‌نوعی به نقشه راه پیشرفت برند تبدیل می‌شود. در رونیکس، استراتژی‌های متناسب با شرايط بازار همراه با ارائه خدمات حمايتي قبل، حين و بعد از فروش، در عبور از چالش‌های پیش روی برند، نقشی اساسی دارد.»

جمعیت نمایشگاه اهواز

آقای رامخو، جایگاه رونیکس در پنج سال آتی چگونه می‌بینید؟

«چشم‌انداز ما در رونيكس قطعا تمركز حداکثری بر بازار ابزار ایران و متحول‌کردن صنعت ابزار در کشور است. اين ديدگاه و اهداف مرتبط با آن از سال‌های گذشته تعيين و تبيين شده‌اند و در حال اجرا هستند. تولید ملی ابزارآلات متنوع و باکیفیت، اشتغال‌زایی، تامین نیاز صنعتگران عزیز کشورمان، همچنین خدمات‌رسانی به سراسر ایران، در راس امور، همیشه مورد توجه ما بوده و هست؛ در عین حال، قطعا با درنظرگرفتن برنامه‌هاي توسعه‌اي و شاخص‌هاي كيفي تعريف‌شده در رونيكس در طي سال‌های آتي، تبديل‌شدن به يكي از پنج برند برتر ابزارآلات دنيا، چشم‌انداز ما خواهد بود.»

یک پاسخ به “استراتژی متناسب با شرایط بازار ابزار، نقشه راه پیشرفت رونیکس؛ گفت‌وگو با محسن رامخو قائم مقام شرکت رونیکس”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.