نیروی انسانی، بزرگترین سرمایه رونیکس؛ گفتگو با آقای سعید رمضانی، مدیر منابع انسانی شرکت رونیکس

گفتگو با آقای سعید رمضانی
  • دقیقه 3
  • 864
  • 0

به قلم آیدین طلایی

25 اردیبهشت 1402

بزرگترین سرمایه رونیکس، نیروی انسانی متخصص، خلاق و پویای آن است. رونیکس به دنبال جذب نیروهایی است که بتوانند در مسیر توسعه و پیشرفت، در راستای اهداف و استراتژی‌های سازمان همراه باشند. شایسته سالاری و شایسته گزینی دو رکن اصلی منابع انسانی شرکت رونیکس است. یکی از حاضران نمایشگاه بین‌المللی تبریز، جناب آقای سعید رمضانی مدیر واحد منابع انسانی شرکت رونیکس است؛ به همین دلیل گفتگویی با آقای رمضانی درخصوص نمایشگاه ابزار تبریز و منابع انسانی شرکت رونیکس داشتیم.

رونیکس را بخوانید.

ساختار واحد منابع انسانی رونیکس

آقای رمضانی میزان بازدید از نمایشگاه را بی‌نظیر عنوان کرد. او افزود:

«استقبال از این نمایشگاه بسیار عالی بوده و بازدیدکنندگان زیادی داشته‌ایم. از مشتریان گرفته تا نمایندگان و به‌خصوص مشتریان نهایی.»

برای اطلاع از نمایشگاه ابزار تبریز، مقاله «استقبال کم نظیر از تنوع بی نظیر رونیکس در اولین روز نمایشگاه بین المللی ابزار تبریز» را مطالعه کنید.

سعید رمضانی درخصوص ساختار منابع انسانی رونیکس گفت:

«ساختار منابع انسانی رونیکس بر پنج بخش جذب و استخدام، اداری و کارگزینی، آموزش، توسعه و امور داخلی تقسیم شده است. این واحدها سلسله‌وار به یکدیگر مرتبط هستند و این‌ کاری است که باید در واحد منابع انسانی انجام بدهیم تا باعث خلق موقعیت‌های جدید برای نیروی انسانی شود. سعی ما بر این است که این واحد از پویایی لازم برخوردار باشد تا بتوانیم برای ارتقا و نگهداشت نیروی انسانی گام برداریم.»

منابع انسانی برند رونیکس
منابع انسانی برند رونیکس

مقاله «نیروی انسانی رمز موفقیت رونیکس» اطلاعات مفیدی درباره منابع انسانی رونیکس می‌دهد.

عبور از منابع انسانی سخت به منابع انسانی نرم در رونیکس

مدیر منابع انسانی رونیکس در پاسخ به این سوال که برای مدیریت و کنترل منابع انسانی این مجموعه بزرگ از چه روش‌هایی استفاده می‌کند، گفت:

«روش‌های مختلفی وجود دارد اما ما در رونیکس از منابع انسانی سخت به منابع انسانی نرم رسیدیم. دنیای امروز دنیای منابع انسانی نرم است. سعی کردیم که از فرآیند و کنترل‌های سخت‌افزاری به سمت کنترل‌های نرم‌افزاری برویم. همان‌طور که مطلع هستید، امروزه ارتباطات حرف اول را می‌زند. ما سعی کردیم با نیروی انسانی ارتباط خوبی داشته باشیم تا بتوانیم تعامل بیشتری در سازمان برقرار کنیم. این ارتباط از طرق مختلفی صورت می‌گیرد که در صورت نیاز همکاران ما می‌توانند حضورا هم به ما مراجعه کنند.

همان‌طور که می‌دانید رونیکس بیش از 700 نیرو در سراسر کشور دارد؛ از جمله دفتر مرکزی و دفاتر فروش این شرکت در شهرهای مختلف. ما در 24 نقطه کشور نیروی انسانی داریم و سعی می‌کنیم این نیروها را براساس ارزش‌های سازمان کنترل کنیم.

ابتدا زمانی که نیروها جذب شرکت می‌شوند و بعد در زمانی که نیروها آموزش می‌بینند. تمام ارزش‌های سازمان را برای نیرو توضیح و تشریح می‌کنیم تا به بهترین شکل و با اطلاعات کامل در هر واحد از سازمان مشغول به کار شوند.

مبحث حمایت در کنار امانت‌داری و صداقت، مسئولیت‌پذیری، سخت‌کوشی، حس مالکیت و کار تیمی ارزش‌های سازمانی منابع انسانی رونیکس را تشکیل می‌دهند. ما از این طریق توانسته‌ایم با گروه‌ها ارتباط بگیریم تا نیروها ساختار و روش منابع انسانی سازمان را بشناسند.»

منابع انسانی، بزرگترین سرمایه برند رونیکس
منابع انسانی، بزرگترین سرمایه برند رونیکس

بیشتر بخوانید:
گفتگو با آقای مهدی گودرزی، مدیر واحد خدمات پس از فروش رونیکس
ما رقیب خودمان هستیم؛ گفتگو با آقای محسن رامخو، قائم مقام شرکت رونیکس

سخن آخر

سعید رمضانی در پایان گفت:

«ما در واحد منابع انسانی ساختار جدیدی را ایجاد کردیم و سعی داریم در توانمندی نیروی انسانی تلاش کنیم تا این نیروها بتوانند هم در مجموعه ماندگار باشند و هم پیشرفت کنند. چرا که یکی از عوامل نگهداشت نیرو ارتقا در مسیری است که سازمان به آن نیاز دارد. من و همکارانم در واحد منابع انسانی تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا سازمان بتواند در مسیر اهداف خود قدم بردارد و امیدواریم که در این مسیر سربلند باشیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.