مصاحبه با حمیدرضا رامخو، مدیر زنجیره تامین رونیکس در نمایشگاه ابزارآلات صنعت اهواز

مصاحبه با حمیدرضا رامخو

به قلم رونیکس

7 آبان 1402

نمایشگاه بین‌المللی تخصصی ابزارآلات صنعت اهواز و یکی از مهم‌ترین رویدادهای ابزار سال 1402 روز قبل به پایان رسید. رونیکس به‌عنوان متنوع‌ترین برند بازار ابزار ایران در سالن خلیج فارسِ نمایشگاه بین‌المللی اهواز حضور فعالی داشت و از همان ساعات افتتاحیه نمایشگاه، میزبان خیل گسترده بازدیدکنندگان بود. 

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، گفتگویی داشتیم با مهندس حمیدرضا رامخو، عضو هیئت مدیره و مدیر زنجیره تامین رونیکس. 

آقای مهندس رامخو، نظر شما در مورد برگزاری نمایشگاه ابزارآلات اهواز چیست؟

قبل از هر چیز، از استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان از این نمایشگاه و غرفه‌های سالن رونیکس تشکر می‌کنم. 

طی روزهای برگزاری، با توجه به اینکه این نمایشگاه، رویدادی صنعتی و تخصصی در حوزه ابزرآلات است، حضور پرشمار مردم برای ما جالب توجه بود. همین موضوع، اقبال عمومی جامعه و جذابیت دنیای ابزار را برای مخاطبان نشان می‌دهد. ما هم از فرصت حضور در این نمایشگاه استفاده کردیم تا بتوانیم با مشتریان، فعالان صنایع مختلف، عموم مردم و حتی رقبای خود در صنعت ابزار بی‌واسطه ارتباط برقرارکنیم. 

نمایشگاه ابزارآلات

رونیکس، به‌عنوان برند پیشتاز صنعت ابزار در نمایشگاه ابزارآلات اهواز شرکت کرده است. دلیل این حضور چیست؟

خوزستان، یکی از قطب‌های صنعتی کشور است که صنایع کوچک و بزرگ متعددی در آن مشغول فعالیت هستند. از صنایع مولد نفت و گاز، پتروشیمی، فولاد، خودروسازی و کشاورزی گرفته تا هزاران کارگاه و واحد صنعتی کوچک و بزرگ در این استان مستقر هستند.

ما در نمایشگاه تخصصی ابزارآلات صنعت اهواز شرکت کردیم تا با ارائه کیفیت و تنوع محصولات خود، نشان دهیم که سبد محصولات رونیکس می‌تواند بخش مهمی از نیازهای صنعتگران استان خوزستان را تامین کند. توسعه در هر صنعتی، مستلزم استفاده از ابزار باکیفیت است. مخاطبان و مشتریان ما شامل طیف گسترده‌ای می‌شوند؛ از صنایع بزرگ و کوچک گرفته تا حتی عموم مردم. از دیدگاه ما مشتری پادشاه است و در راستای جلب رضایت مشتریان در این طیف گسترده، متعهد به تولید ابزار باکیفیت هستیم؛ ابزاری که بتواند نیازهای صنعتگران کشورمان و به‌ویژه صنایع مختلف استان خوزستان را به بهترین شکل ممکن مرتفع کند. برای دستیابی به این هدف، همیشه از راهنمایی‌ها و تجارب بزرگان بازار ابزار نیز استفاده می‌کنیم و همیشه قدردان آن‌ها هستیم.

آقای رامخو، به‌عنوان مدیر زنجیره تامین رونیکس، تضمین کیفیت محصولات این برند برعهده شما است. برای تحقق جمله “کیفیت اتفاقی نیست!”، چه مسیری را طی کردید؟

عکس 3 تایی از برادران رامخو

لازم است ابتدا به این موضوع توجه کنیم که کیفیت رونیکس، فقط محدود به تولید محصولات نمی‌شود. در رونیکس، کیفیت مهم‌ترین اصلی است که از شخص رضا رامخو مدیرعامل سازمان شروع شده و در تمام بخش‌های سازمان، نیروی انسانی، قطعات و خدمات پس از فروش برای دستیابی و حفظ آن تلاش می‌شود. در واقع رویکرد رونیکس به تمام کلیات و جزئیات، کیفی است؛ اما این کیفیتی که اتفاقی نیست، حاصل تلاش‌ها و تدابیر هوشمندانه‌ای ‌است که ما را به این نقطه رسانده است. 

ما در رونیکس تلاش می‌کنیم با همکاری تمام واحدها و نیروی انسانی، استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها، تحقیق و توسعه در حوزه‌های مرتبط با تولید محصولاتی در کلاس جهانی، حضوری مقتدرانه و شایسته در بازارهای هدف داشته باشیم. در بخش زنجیره تامین که نیرو محرکه طراحی و تولید محصولات رونیکس محسوب می‌شود، برای تمام مراحل فرآیندهای مشخصی تعریف شده است. فرآیندهای طراحی و ساخت محصول با بررسی‌های کیفی دقیق و منطبق با برترین استانداردهای جهانی انجام می‌شود.

جمعیت نمایشگاه

اگر بخواهم چکیده‌وار به این مراحل اشاره کنم، ایده اولیه و سناریو برای خلق محصول، ساخت پروتوتایپ، پایش‌های دائمی فرآیند ساخت محصول، مهندسی معکوس و اقدامات پیشگیرانه، توجه به ERP زنده و پویا و نهایتا مانیتورینگ و بهبود مستمر محصول پس از تولید انبوه، از مهم‌ترین اقداماتی هستند که در واحد زنجیره تامین رونیکس، زنجیروار به هم متصل می‌شوند تا حاصل کار، تولید بیش از 2500 ابزار با کیفیت و کارایی فوق‌العاده بالا باشد. شغل من و همکارانم در واحدهای مختلف زنجیره تامین مانند تحقیق و توسعه، خلق محصول، بازرگانی، سفارشات و … تولید ابزار باکیفیت است؛ پس طبیعی است که تمام تلاش خود را صرف انجام این کار کنیم. در بسته‌بندی تمام محصولات رونیکس می‌توانید عنوان «تحت استاندارد  کیفی شرکت رونیکس» را مشاهده کنید. این عبارت به این معنا است که هر محصولی که به بازار ابزار ایران یا بازار بین‌الملل عرضه می‌شود، استاندارد برند رونیکس را دارد. این‌ها همه و همه نشان‌دهنده کیفیت متمایز محصولات ما است.

در سبد متنوع محصولات رونیکس، چه ابزارهایی گنجانده شده است؟ 

تنوع بی‌نظیر ابزارآلات و قطعات رونیکس در راستای تامین نیازهای مختلف طیف گسترده مشتریان، یکی از مهم‌ترین ارکان و ارزش‌های ما است که در طی سال‌های فعالیت در صنعت ابزار، به آن توجه ویژه‌ای داریم. این تنوع به مشتریان امکان می‌دهد تا  ابزار مورد نیاز خود را به راحتی انتخاب کنند. 

تیم خلق محصول رونیکس، بیش از ۲۵۰۰ نوع ابزارآلات مختلف را طراحی و تولید کرده و در حال افزایش تعداد و کیفیت این محصولات با توجه به پیشرفت تکنولوژی ساخت ابزار در دنیا و نیاز روز مشتریان است. ابزارآلات ساخت رونیکس به چهار دسته اصلی ابزار برقی، بادی، شارژی و بنزینی تقسیم‌بندی می‌شوند. هرکدام از این دسته‌بندی‌ها به انواع ابزارآلات با مدل‌ها و کاربردهای مختلف تقسیم می‌شوند. به‌عنوان مثال، مدل‌های تاپ لاین بتن‌کن و چکش تخریب رونیکس، هم‌رده با سوپربرندهای جهانی از جمله بوش و ماکیتا ساخته می‌شوند تا نیازهای کاربران فوق صنعتی استان خوزستان و دیگر نقاط کشور را تامین کنند. همچنین، بانک جامع قطعات رونیکس، شامل بیش از ۳۴ هزار نوع قطعه از کوچک‌ترین قطعات مانند پیچ و مهره تا قطعات بزرگ‌تر مانند کلکتور، دنده، بالشتک و … است تا رونیکس به بزرگ‌ترین بانک قطعات ابزار کشور تبدیل شود و نیازهای مصرف‌کنندگان را برطرف کند. 

ابزار های رونیکس

رونیکس تا چه اندازه به استخدام و به‌کارگیری نیروهای متخصص توجه دارد؟

وجود تخصص در كنار تجربه، در رونیکس و هر شرکت دیگری اثربخش و موثر است. براي دستیابی به اهداف بزرگ، لازم است تمام سازوكارهای لازم فراهم شوند و از توانمندي‌هاي نيروهاي متخصص به بهترین شکل استفاده شود. بنابراين، ما در رونيكس هميشه در كنار استفاده از امكانات كيفي و به‌روز، از نيروهاي متخصص و متعهد در بخش‌ها و واحدهای مختلف استفاده مي‌كنيم؛ چرا كه معتقديم بدون وجود پرسنل شایسته، زمينه برای رشد و بهبود مستمر در مسير دستیابی به اهداف كلان سازمان فراهم نیست. رونیکس هیچ سرمایه‌ای ارزشمندتر از نیروی انسانی خود ندارد.

آقای مهندس رامخو، با توجه به طیف متنوع برندها و انواع ابزار موجود در بازار، به نظر شما کدام مولفه یا ویژگی، این شرکت را از سایر رقبا متمایز می‌کند؟

به نظر من وجه تمایز ما، تعهد ما به کیفیت متمایز و تنوع بی‌نظیر محصولاتمان است. ما در زنجیره تامین رونیکس، در تمام مراحل ساخت محصول، از سناریوی ساخت تا انتخاب مواد اولیه و تولید و توزیع محصول، به کیفیت اهمیت می‌دهیم. علاوه‌براین، ارتباط نزدیک و بی‌واسطه با مشتریان و شناخت نیازهای آن‌ها از مهم‌ترین اصول ما است. ما به تلاش‌های مستمر خود برای توسعه و بهبود محصولات و ارتقای تجربه مشتریانمان پایبندیم. این تعهد به کیفیت و اشتیاق وافر به نوآوری به ما کمک می‌کند تا همیشه چند گام جلوتر از سایرین حرکت کنیم.

یک پاسخ به “مصاحبه با حمیدرضا رامخو، مدیر زنجیره تامین رونیکس در نمایشگاه ابزارآلات صنعت اهواز”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.